donderdag 15 januari 2015

15 januari 2015

Joepie, de (plaatselijke) koudegolf is voorbij ! 
De verwarming draait op volle toeren en we hebben het lekker warm ..
wat doet dat goed ! 

Alhoewel ik even vreesde voor vandaag. 
Toen ik aankwam op school duidde de thermometer amper 14°C aan.
Maar dat was buiten juf Anne gerekend ..
"Ik houd dit geen dag langer!" laat ze juf Vera en juf Wendy van het secretariaat weten. 
"Ik ga naar huis, ik heb het koud !" dreigt juf Anne. 
Juf Vera neemt de telefoon en roept Geert op voor een noodsituatie in de kleuterafdeling. 




Klusjesman Geert controleert nog eens grondig de stookketel
 en ontdekt dat een klep vast is komen te zitten. 
Een wrong hier en een draai daar .. en het probleem is van de baan .. eindelijk ! 

Het weer is verschrikkelijk .. 
een stevige wind en bakken regen houden ons al een hele week binnen.
Vandaag echter blijft het droog tijdens de speeltijd dus gauw naar buiten ..
Kleuters luchten en lekker uitwaaien maar vooral de wind trotseren
De peuters en de eerste kleuterklas blijven binnen 
wegens gevaar voor stormschade bij deze kleine ukken.
De tweede en derde kleuterklas beuken tegen de wind in ! 
Dylano (K2) ondervindt al snel hoe je dit stormweer trotseert : 
gewoon de wind in je rug laten waaien en zelf eventjes door de knietjes zakken. 
Natuurlijk als de wind gaat liggen, valt Dylano op zijn bips. 
Andere kleuters volgen zijn voorbeeld en ze hebben samen een reuze-tijd ..
zo leuk kan stormweer dus zijn.

PERSONEELSVERGADERING 

2 opmerkingen:

  1. Zo zie je maar wat er gebeurt als 'een oude gramat' ermee dreigt om terug naar huis te gaan... i
    Ik zal nog lang moeten blijven werken ..:) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wat voor een dreigng , ik zou ook niet op m'n gemak zijn moest ze mij bedreigen hoor (.:

    BeantwoordenVerwijderen