maandag 9 september 2019

9 september 2019

We zijn toe aan schoolweek 2.
Enkele kleuters hebben al een virusje te pakken
en herstellen thuis. 
Liliana en Thenisha beleven hun eerste schooldag in de tweede kleuterklas; 
En Noah is weer helemaal terug na zijn valpartij met de fiets vorige week op weg naar school. 

We zijn bijna compleet en gaan van start met een nieuw thema. 
Welkom op de Superheldenschool ! 
Wie niet sterk is, moet slim zijn.
Dat bewijst de ondeugende Hendrik eens te meer 
in dit grappige prentenboek voor kleine helden.

Op de superheldenschool is elke kleine superheld ergens goed in :
Er zijn er die vuur spuwen,
anderen kunnen gewoon door muren heen lopen.
Maar Hendrik ? 
Bij de kinderen is hij populair
met zijn grappen en zijn streken,
maar de leraren vinden hem maar niks -
hij haalt op alle vakken slechte cijfers.
Is hij dan eigenlijk wel een superheld ? 

Mijn kleuters vinden alvast van wel .. Hendrik is een kei-toffe-superheld ! 
En zij ? Zijn onze kleuters superhelden ? 
Arthur vindt van wel .. Ik ben een superheld want ik kan goed voetballen ! 
Hmmm .. sterallures, Arthur ? 😉

Emiel vindt zichzelf ook wel een superheld ..
Ik ben een superheld op de fiets want ik kan keihard fietsen zonder zijwieltjes. 

Na het verhaal en een kort gesprek gaan we tekenen .. IK ben een superheld ! 

Eén ding weet ik zeker, er zijn heel wat superhelden op onze wereld.. niet alleen in de Tandem.
Deze avond spelen onze Rode duivels een partijtje voetbal 
en ze kunnen maar beter winnen .. willen ze voor eeuwig roem verwerven als 'superheld'  




Geen opmerkingen:

Een reactie posten