donderdag 12 september 2019

12 september 2019

Deze ochtend stuur ik een bericht naar juf Kelly .. 
Klaar voor de drukke ochtendspits in de Tandem ? vraag ik. 

Drie collega's uit de kleuterafdeling krijgen een spoedcursus 'eerste hulp' onderwezen
Juf Kelly en ik staan samen in voor de 5 kleuterklasjes of zo'n 75 kleuters. 😏
Meteen heb ik nog goed nieuws te melden in de actua-ronde. 
Gisteren won Philippe Gilbert zijn tweede rit in de Spaanse Vuelta. 
Als het zo doorgaat, worden we ('t is te zeggen .. een Belg😁) wereldkampioen 
op het WK wielrennen in Yorkshire eind deze maand. 
Het zou wat zijn .. 
Omdat Proximus mij gisteren in de steek liet, 
kan ik dit nieuwtje pas vandaag op de blog plaatsen. 

Eens de collega's terug zijn van de spoedcursus, kunnen ook wij terug naar onze klas.
Meteen gaan we aan de slag ..


 Knippen, kijk en vergelijk, kleven en klaar ! 
De hele morgen zijn we druk in de weer. 

De middagpauze is meer dan welkom. 
Even bekomen van alle drukte én boodschappen doen. 


Tijdens de pauze duik ik de kleutertuin in opzoek naar onkruid.
En geloof me, dit is niet moeilijk te vinden. 
 Een half uurtje wieden levert een volle vuilnisbak op. 
De tuin ligt er weer netjes bij.. oef .. 

Na het belsignaal gaan de kleuters samen met de juf LO de sportzaal onveilig maken. 
Mij wacht nog een lesuur extra administratieve taken alsook Gimme ingeven.
Juf Joke wiste alle volgers die de overstap maakten van K1 naar K2 😉

Een koek, een drankje, een lied .. en de dag is weer uit. 
Tot morgen allemaal ! 

Na school worden de klassen stof- en zandvrij gemaakt door de kleuterjuffen. 
Eenmaal we klaar zijn, trekken we naar de klas van juf Muriel.
Zij is druk in de weer met haar verjaardagskalender 
maar het wil precies niet goed lukken.
Juf Kelly en ik doen er nog een schepje bovenop. 
Juf Muriel, een jaarkalender hang je op in één vloeiende lijn - haal die poster toch weg ! 
En ocharme, die puzzelrups is in twee gehakt. 
Als vriendin van de natuur weet ik dat de rups er helemaal ondersteboven van is, lach ik nog.  
Juf Muriel spartelt aanvankelijk nog wat tegen maar geeft het snel op. 
Een signaal voor ons -pestkoppen- om nog even door te gaan. 
Bij deze .. sorry juf Muriel maar het was echt wel leuk ..
wij hadden alvast de tijd van ons leven. 



2 opmerkingen:

  1. Toch zouden de jaarkalender, de rups én de poster beter tot hun recht komen als ze elk hun plaatsje hebben. 😇😉
    Juf Muriël denkt er ongetwijfeld nog even over na.
    Ze is zo goed bezig! 👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voel je enig schuldgevoel opkomen, juf Kelly ?
      Te laat ! Je heb zeker je uiterste best gedaan om juf Muriel te jennen. Gelukkig kan juf Muriel wat hebben..

      Verwijderen