maandag 2 september 2019

2 september 2019


Beste ouders, 

Ik beschik over een massa fotomateriaal van de eerste schooldag. 
Helaas mag ik die nog niet posten op onze klasblog. 
Het ogenblik dat alle formulieren rond 'instemming privacyverklaring' 
binnen zijn, kan ik jullie laten meegenieten van deze eerste schooldag. 

In het contactschrift vinden jullie ook nog de infobrochure 2019 - 2020 -
identificatiefiche secretariaat (gelieve te wijzigen indien nodig)  - 
gimme handleiding ( gelieve de huidige klas aan te vinken) -
bestelling maaltijden en melk (ten laatste terug op 04/09/2019) 

Liefst alle documenten indienen op 04/09/2019

 De Tandem Eeklo .. we zijn helemaal klaar om onze kleuters een stevige knuffel te geven
en het nieuwe schooljaar welkom te heten..












































Ons jaarthema draait om "de Superheldenschool"
Wie anders dan onze klaspop is een superheld ?! 
En laat Rikki nu dezelfde cape als de juf hebben .. eentje met goud 😊 

Superhelden zijn sterk in het troosten en verwennen van kleuters.
Daar dragen de snoeppotten zeker toe bij.. voor elk wat wils -
iets zoet, iets zuur ..  
 Natuurlijk wil superheld Rikki exact weten hoe het de kleuters tijdens de vakantie vergaan is. 
De vakantiedozen 'de wereld op zak'  helpen de kleuters hun verhaal te brengen. 
De mama's en papa's hebben van deze vakantiedozen echte 'pareltjes' gemaakt :
Een mooi vakantieverhaal, grappige foto's, een leuk souvenir .. een vleugje (zomer)nostalgie.

'Praatjes vullen geen gaatjes' weet een gezegde.
Een waarheid als een koe want hier en daar begint een maagje luid te knorren. 
Pauze in de Tandem ! 
In elke schooltas is een lekker en gezond tussendoortje te vinden.
Smakelijk iedereen !








Na een stevige hap zoeken we de speelplaats op. 
En op de Tandem - hoe kan het ook anders - vind je heel veel fietsen : 
loopfietsen, driewielers, tweewielers en natuurlijk 'een wielergekke juf' en sportieve kleuters,
eveneens gebeten door de fietsmicrobe. 
Was het niet Emiel die deze morgen toonde hoe je 'een wheelie' tot stand brengt 😉





Wie niet fiets, bengelt wat heen en weer. Hangjongeren in de Tandem 😀

Robbe kan er wat van maar een mens kan niet voorzichtig genoeg zijn 
en dus heeft Robbe wijselijk zijn helm opgezet.

Ook 'onze spoeddienst' is weer open. 
De eerste slachtoffers komen binnen. 
Gelukkig waren de ijszakjes flink gekoeld. 
En met een likje belliflor valt het uiteindelijk nog mee. 
Al snel is het etenstijd - de eerste refter van het schooljaar is een feit. 
Iedereen neemt zijn/haar schooltas mee..
deze week zijn er nog geen warme maaltijden en heeft iedereen noodgedwongen een picknick mee.
Ik mag de spits afbijten.. een drukke refter op de eerste schooldag ! 

Na de middagpauze trekken we naar buiten - de zon schijnt, 
altijd leuk op een eerste schooldag !
Ik ben dolblij mijn kleuters terug te zien na een heerlijke vakantie. 
Maar ik weet ook dat ze deze avond terug naar huis gaan met een schooltas vol verhalen.
Ik geef ze een opdracht - Teken jezelf op de speelplaats, zo blijven jullie ook na school als tekenvriendje op school. 
En wat doen ze hun uiterste best ! 
Opdracht geslaagd !  
















 


En om de eerste schooldag af te sluiten, eten we samen gezellig een lekker ijsje.









En dan is er nog .. papa Vitamientje.
Op deze eerste schooldag brengt hij een doos vol bananen naar school voor onze kleuters. 
Dank je wel ..  

Nog een laatste bericht : 
Omdat ik op maandag bijna alle toezichten loop, inclusief de refter, 
blijft er helaas geen tijd over om de contactschriftjes te beantwoorden. 
Ik lees alles snel door tijdens het eten, hiervoor heb ik welgeteld   
20 minuten de tijd.
Morgen neem ik de tijd om al jullie vragen te beantwoorden.
Juf Tania

Geen opmerkingen:

Een reactie posten