zondag 15 september 2019

17 september 2019


Vandaag ligt de focus op 'rekenknap' 
maar mijn kleuters zijn blijkbaar fan van 'taalknap'
Als ik deze ochtend in mijn klas kom, lijkt het er wel een kippenhok..
zoveel gekakel.. 
Mijn uitspraak brengt Niene op een ideetje : 
Ik breng een kip mee van oma kip dan wordt het pas echt een kippenhok hier in onze klas. 
Kleuters en beeldspraak, het blijft moeilijk 😁


Ook dit valt onder 'rekenknap', een matrix als activiteitenbord
En wat te denken van 'matbotic' waar kleuters op een speelse wijze cijfers leren kennen. 



Puzzelen is ook onder te brengen in wiskundige initiatie.
Een puzzel 20 stukken .. dat moet echt wel lukken. 


En ook in cijferland is van alles aan de hand. 
Wist je dat je met plasticine leuke cijfers kan vormen ?!
En na de 'denksport' gaan we over op een lesje LO samen met juf Cheyenne
Vooraleer het zover is, leer ik mijn kleuters een vaardigheid aan ..
we 'ruilen truitjes' zoals de Rode Duivels doen. 😉
Alleen hoop ik dat het daar wat vlotter loopt - wat ik allemaal te zien krijg. 
Sommigen proberen hun hoofdje door een mouw te wringen,
anderen proberen hun shirt via de halsuitsnijding aan te trekken .. 
en lukt het niet alleen, dan kan je altijd een beetje rekenen op de hulp van een vriend(in) 
 Is dit een vorm van simultaan truitjes aantrekken ? 
Met engelengeduld helpt Axelle haar vriendin uit de nood. 
Kleertjes sorteren (..ook een wiskundige opdracht) 
En helemaal klaar voor de les LO 

Na de les LO (lichamelijke opvoeding) trekken de kleuters naar de eetklas. 
Ik blijf rustig in mijn klas .. 
administratie opvolgen, blog aanvullen, contactschriftjes controleren enz
en jawel, een hapje eten.. smakelijk ! 

Oproep .. oproep .. oproep .. 
Omdat wij ook beweegknap zijn gaan we morgen een hele voormiddag lang sporten. 
Haal je sportiefste outfit uit de kast en smeer je kuiten goed in .. Klaar ?! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten