woensdag 4 september 2019

4 september 2019

Vandaag staat een stukje media op de agenda ..
We gaan op de foto met deze leuke superheld ! 
Hier zijn we dan, samen met onze klasgenootjes. 
Aseel
Axelle
 Noah
 Emilia
Arthur
 Robbe
Roeya
 Nonah
Liliana
Thenisha
 Imaya
Niene
Bess
Adam
 Emiel
Feline
Mersana
Ilano
Quinn
Mekselina

Kinderpraat :
Nu het kouder wordt, zoeken de spinnen zich een weg naar binnen. 
Vervelende en enge beestjes ! 
En vooral .. ze weven in elke hoek van de klas een web; 
Deze ochtend zit er een immens exemplaar op de muur van onze klas. 
Ik gil en de kleuters schrikken zich een hoedje. 'Pak ze dan toch, juf !' gilt Niene. 
Makkelijker gezegd dan gedaan - ik krijg er gewoon rillingen van.
De spin is groot, heel groot en haar lijf is uitzonderlijk groot. Brrrrr .. 
De vliegenmepper moet redding brengen. 
Niet te hard (.. want ik moet de spin of hetgeen er nog rest opruimen) 
maar ook niet te zacht (.. want anders gaat ze gegarandeerd lopen en dat wil ik nu ook niet) 
Een gerichte mep en klaar ! 
Dit hebben we gehad - de spin is niet meer ! 

Even later laat ik de deur open staan. 
Juf, sluit de deur, roept Arthur .. anders komt er zo weer een spin in onze klas. 
Of een bij, zegt Emiel. 
Misschien komt er wel een wesp, denkt Noah. 
Een vlieg, weet Nonah.
Neen, een mug .. zegt Axelle.
Imaya sluit het rijtje enge beestjes af .. Dan komt er een 'horebeest' juf !😁😁😁
Heerlijk toch, die kleuterpraatjes ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten