dinsdag 10 september 2019

10 september 2019

Feest in de Tandem want de rode duivels wonnen hun wedstrijd met 0 - 4 
En hoe ?! 
 Dus zwaai ik deze ochtend enthousiast met mijn Belgische driekleur. 
Meteen weten mijn kleuters waarover het gaat.. 
Hebben ze hun wedstrijd gewonnen, juf  ? 
Ben jij nu écht zoooooooo blij ? 
Voetbal is een feest, gil ik !

Het feest was van korte duur voor juf Ilse; 
Zij gooide gisteren iets té enthousiast haar auto dicht
en haar vinger bleef even achter en kwam klem te zitten. 
Vandaag wacht haar een doktersbezoek.
De volledige tweede kleuterklas valt onder mijn vleugels,
de derde kleuterklas sluit aan bij juf Kelly.
Onze klasjes zijn goed gevuld. 


We starten de dag met een welkomstlied, lezen voor uit een prentenboek,
ontdekken de hoeken en kleden de poppen aan. 

Na al deze activiteiten zijn we toe aan een pauze. 
We smullen een stukje fruit en drinken een beker water. 

De zon lokt ons naar buiten .. speeltijd voor iedereen. 
De juf kan even op adem komen en leest snel alle contactschriftjes door, 
ook die van juf Ilse. 

Wat volgt is een lestijd LO met de turnjuf. 
Tijdens dit lesuur werk ik verder aan de immense papierberg. 
Ook de reservatie maaltijden oktober moet in de schriftjes. 
Deze reservaties moeten binnen zijn op 11 september. (morgen dus !) 
Vergeet dus deze avond jullie reservaties niet in te vullen. 

Juf Kelly en ik besluiten deze namiddag samen te werken.
We gaan hinkelen !
Eerst tekenen we een hinkelbaan, schrijven cijfers
en voeren het hinkelspel uit. 
Mogen wij ook een hinkelbaan tekenen ?  vragen Axelle, Mekselina en Emilia.
Ja, dat mag ! En dus geef ik de meisjes een krijtje.
ze tekenen en schrijven cijfers .. of toch niet ? 
Neen hoor, Axelle vult de hinkelbaan met de letters van haar naam 😊
Knap gevonden. 

De dag is uit - en de juffen zijn moe ..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten