zaterdag 7 september 2019

5 september 2019

Met het nieuwe schooljaar heeft ook de herfst zijn intrede gedaan. 
De nachten zijn een pak kouder en ook de ochtenden kan je frisjes noemen. 
En .. jawel .. ook vandaag zit er een immense spin in onze klas.
Je hebt gisteren niet hard genoeg gemept, zegt een kleine wijsneus.
Jawel, ik weet het heel zeker - die spin was morsdood, antwoord ik. 
't Is misschien de man van de andere spin, weet een andere wijsneus. 
Zeg .. denken jullie echt dat de hele familie hier woont ? vraag ik.
De kleuters moeten erom lachen. 
Neen neen, het is de fout van juf Joke, ga ik verder. 
Zij zingt elk jaar over Marilyn de dikke spin.. wel, zij kan het oplossen.
We roepen er juf Joke bij en met één gerichte mep is ook Marilyn van deze planeet verdwenen. 
Ik geef mijn kleuters nog mee dat ik tijdens de middagpauze de stofzuiger er zal bijhalen
om alle achtergebleven spinnen - groot en klein- weg te halen
want deze avond komen de mama's en papa's.
Waarop er eentje roept : Ja, mijn mama is doodsbang van spinnen. 😁


Om 18.45uur is er ouderinfoavond.
Er zijn heel wat ouders komen opdagen. 
De directeur is er ook en verwelkomt alle ouders
en dan kunnen de mama's en papa's naar de klas van hun kleuter. 
De klaswerking wordt toegelicht, evenals de school- en klasafspraken. 
Ik geef meteen een woordje uitleg omtrent 
de ontwikkelingsdoelen, de observaties, het zorgdossier .. 
Daarna is er nog eventjes tijd om de klas te ontdekken en voor een spontane babbel. 
Om 20.30 uur sluit ik de deuren en is mijn schooldag ten einde. 

Het nieuws van de dag .. Philippe Gilbert wint een rit in de Vuelta.
Onder de noemer 'dit is Belgisch' heb ik al een nieuwtje voor de actua-ronde.. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten