maandag 30 september 2019

30 september 2019

Actua in de kleuterklas...
Neen, het werd geen wheelie voor Sagan
en neen, ook de Belgen konden niet scoren het voorbije weekend. 
Té nat !!! 
De regen viel met bakken uit de hemel. 
Niene luistert geboeid. 
Vorige week maakte ze nog een stevig podium.
Maar de regen brengt haar op een idee .. een podium mét overkapping ! 
We zetten ons thema 'Dierenweetjes in de Tandem' verder. 

Vandaag wacht me echter een verrassing. 
Nonah heeft 'dierenkoekjes' gebakken voor iedereen 
en die koekjes zullen we deze namiddag met veel smaak opeten. 
Gezellig toch ?! 

Niene ging op 'bellenjacht' en vond wat ze zocht .. poezen-belletjes.  
Die belletjes bracht ze mee naar de klas. 
En ja, het werkt .. iedereen wil nu zo'n poes 😉

Het wordt duidelijk, onze kleuters zijn dol op hun viervoeters
maar hebben alle dieren pootjes ? 
Sommigen hebben er vier - dat is wel heel erg véél, schrikken mijn kleuters- 
anderen hebben er slechts twee en nog andere hebben er geen !
Denk maar eens aan de vissen, zij hebben vinnen
en de octopus heeft armen enz. 

Meteen diep ik een puzzel op uit mijn schooltas. 
Juf Tania toch, je hebt de poten verkeerd geplakt, gilt Axelle. 
Mijn kleuters zijn geprikkeld - is dit zo voor alle blaadjes ??? 
O, juf toch !! (ze gieren het net niet uit !) 
Wij helpen je wel ! 
En dus wordt er geknipt en gekleefd tot alle dieren terug het juiste onderstel hebben.
Zo moet het, juf ! krijg ik te horen. 

Hadden we het vorige week nog over de strepen van de kat, 
dan denken we nu aan strepen voor de zebra.
Dus halen we de penselen boven en schilderen strepen voor een zebra. 


Ook juf Inge komt voor de eerste keer langs in onze klas. 
Zij diept het zorgmoment voor me uit en gaat aan de slag met puzzels. 
De puzzel-kampioen in mijn klas is ongetwijfeld Bess. 
Zij puzzelt moeiteloos alle puzzels in elkaar. Mooi zo ! 
Ilano kijkt vol bewondering toe. 
Dit wil hij ook ! 
En na wat zoeken, lukt het ook Ilano om zelfstandig een puzzel in elkaar te zetten. 
Zo zie je maar .. kleuters stimuleren elkaar ! 

De schooldag vliegt voorbij. 
En samen hebben we heel veel plezier. 

Na school wacht ons juffen nog een teamvergadering waarvan ik het verslag zal schrijven. 
14 agendapunten .. we zijn nog een tijdje zoet, vrees ik.  

En wat het morgen wordt .. nog meer gezelligheid in de tweede kleuterklas 😊

OPROEP  ..  OPROEP  ..  OPROEP  .. 

Breng een splinternieuw wit T-shirt mee naar de klas (maat S -M ronde hals
hiervan maken wij een superheldencape. 
Ten laatste meebrengen op donderdag as.

Doordat juf Cheyenne (turnjuf) uitbreiding van opdracht krijgt,
wordt mijn lessenrooster gewijzigd. 
Voortaan gaat de les LO door op dinsdag en vrijdag telkens in de voormiddag. 

Nog een aanpassing .. 
Op de infoavond meldde ik dat het oudercontact voor de herfstvakantie
eentje op uitnodiging was. 
Dit wijzigt naar een oudercontact voor iedereen. 
Voortaan zijn er naast de welkomstdag en infoavond nog vier oudercontacten voorzien. 
Ik begin alvast voorbereidingen te schrijven binnen het leerlingvolgsysteem..
voor elke kleuter één.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten