zaterdag 7 september 2019

6 september 2019



Het is alweer vrijdag, de eerste schoolweek is bijna om.
Deze morgen sta ik aan de schoolpoort en brrrr ..wat is het koud. 
De thermometer duidt 8 graden aan..frisjes dus.
Ik mis de mooie nazomer. En ik hoop stilletjes dat de zomer nog even terugkomt.

Gelukkig warmt het in de loop van de dag op.
En dus spelen we samen buiten, nog een beetje ravotten. 
Juf, kan jij in een boom klimmen ? vraagt Niene. 
Ja hoor, dat kan ik ! En ik ga gezellig bij hen in de boom zitten. 
'Grappig hoor', lacht Emiel .. onze juf in een boom.
We ontdekken de nieuwe woonst van Niene.
Binnenkort wordt zij onze nieuwe buurvrouw. 

Juf, zullen we eens samen naar mijn huis kijken ?
En dat doen we !
Ik noem het makkelijkheidshalve - Gluren bij de buren ..
We banen ons een weg doorheen het struikgewas.
Meteen krijg ik een gehele virtuele rondleiding door het huis
en de uitnodiging krijg ik er gratis bovenop.
Heb je het té warm van veel te werken - wij hebben een badkamer en een douche ! zegt Niene.
En als ik honger heb ? vraag ik plagend. 
Oh, wij hebben ook een keuken hoor, gaat Niene verder. 
En als ik moe ben ? 
Jawel, er is een logeerkamer, vertelt Niene. 
Emiel heeft alles goed kunnen volgen : Juf Tania, ik woon aan de overkant van de straat. 
Kom je bij mij ook eens gluren ? 😂





Kinderpraat : 
Ook Nonah is een echte spraakwaterval.
Tijdens de pauze zit ze nog met enkele klasvriendjes op de bank 
rustig haar tussendoortje te verorberen. 
Juf Muriel hoort stiekem waarover de kleuters  het hebben .. 
Nonah heeft het over de directeur én de juf !
De directeur is grappig en de juf is een sloeber ! 
Waarover heeft ze het toch ?!
Ik ga mijn licht opsteken bij Nonah. 
De snoeppotten zijn de aanleiding tot deze uitspraak. 
Bij het verwennen van de kleuters met een snoepje,
heb ik hen verteld dat de directeur ook graag snoepjes eet.
De snoeppotten zijn ons geheimpje, zeg ik nog. 
Dat vindt Nonah dus grappig - juf die de snoepen verstopt voor de directeur.
En ze spelen het allemaal mee. 
Zien ze de directeur voorbij lopen dan roepen ze steevast .. snel juf, hij komt ! 
en ik ben dus een sloeber omdat ik de directeur geen snoepje gun.
(Hij moest het eens weten 😉)

Deze avond treden onze Rode Duivels aan. 
Mijn pronostiek San Marino 0 - 5 


Bijna juist .. lees ik deze morgen in de krant.
De match was uiterst slaapwekkend . 
Doelpunt 1 heb ik meegemaakt, de andere niet meer .. 

1 opmerking:

  1. Goed dat ik het weet juf Tania, dan verstop ik onze snoeppot ook beter als hij langs komt. 😄

    BeantwoordenVerwijderen