vrijdag 27 september 2019

27 september 2019


Sport is fijn voor groot en klein .. 
en net daarom wordt de "campusrun" georganiseerd.

Voor de tweede maal dit schooljaar is de grote schoolpoort gesloten.
De straten worden vrijgehouden voor dit evenement.
Mijn kleuters zijn in de war. 
Is het alweer strapdag ? 
Waar is Lala Koala ? 
Veel vragen waarop ze een antwoord zullen krijgen in de klas. 
Maar we worden gepakt in snelheid !
De leerlingen KA verzamelen en dan volgt een knal ( is me dat schrikken)
 .. en weg zijn ze, 
voor een tocht van 7 km doorheen Eeklo.
 Applaus voor de deelnemers !
We trekken ons sport-shirt aan en oefenen (zoals echte supporters the wave)
Kunnen wij ook meelopen ? vragen onze bengels. 
Heeft onze directeur ook een startpistool ? willen ze weten.
Misschien .. antwoord ik .. even overleggen met de directeur. 
Er komt bevestiging,
deze namiddag lopen wij de mini-campusrun 
en de directeur zal het startschot geven.
Ik ben benieuwd ! 

Telkens een groep van start gaat, snellen we naar buiten. 
We tellen af 5 - 4 - 3 - 2 - 1 GO! 
Toch even de oortjes dichtstoppen zo krijgt niemand last van tinnitus. 
Tussen de verschillende supportersbeurten door gaan we in de klas aan de slag. 
Wie wint er, wil er eentje weten. 
Is er dan ook een podium ? wil nog een ander weten. 
Niene bouwt alvast een stevig ceremoniepodium.
De eer is aan Rikki, onze superheld. 
Hij bestijgt het hoogste schavotje en wint goud (of wat dachten jullie ?!)😉
Ik had gehoopt op een rustige middagpauze, niks van ! 
Plots gaat de rookmelder af in de klas van juf Joke. 
Toch eventjes controleren op rookontwikkeling. 
Niks te zien en dus koppel ik de rookmelder los.
De preventie-adviseur wordt op de hoogte gebracht en neemt het sputterende toestel ter controle mee.
Wat ik niet weet is dat juf Ilse het toestel mee gekregen heeft en dit in haar tas heeft gestopt. 
Tot plots in mijn klas opnieuw een rookmelder afgaat. 
Neen toch ? Wat is dit allemaal ? Ik ben al op weg om de ladder te halen.. 
tot ik juf Ilse zie lachen .. juist, het is de rookmelder in haar handtas. 
Foei ! Foei ! Foei ! 

Na dit akkefietje kan de mini-campusrun van start gaan. 
We verzamelen aan de gesloten schoolpoort. 
De directeur heeft het startschot en daar gaan ze voor een lus op het schooldomein. 
Ik zie ze naderen. De één al wat sneller dan de andere. 
De grootste kleuters nemen de kleinsten onder hun vleugels .. iedereen zorgt voor iedereen. 
Wie een buiklanding maakt, wordt terug op de been geholpen. 
Zorgen voor elkaar, mooi om te zien ! 
Ook de directeur en het  kleuter-juffen-team lopen gezwind mee.
Het moet gezegd : de mini-campusrun is een succes !










Na deze intensieve activiteit strekken we nog even de beentjes 
en dan zing ik mijn beruchte zinnetje  ..
Al wie dat mij volgen wil, zal heel hard moeten lopen ! 
De kleuters kennen dit maar het is altijd een verrassing welke richting ik uitga..
Deze keer loop ik als een sneltrein richting kleutertuin, 
gevolgd door een bende joelende kleuters. 

Na de inspanning volgt de ontspanning ??? 
Neen hoor ! 
Nummer 1 heeft een probleempje - natte broek 
Oei, de waterval van Coo stroomt over ! 
 Snel een droge broek aantrekken. 
Nummer 2 komt aanschuiven - wat ruik ik ? 
Iemand heeft een startschot gegeven in de pamper ..
 Jakkes ! Verversen is de boodschap.
Nummer 3 geeft aan buikpijn te hebben. Ga even naar het toilet, zeg ik. 
Even later gulpt de inhoud uit het maagje. 
Ook in de klas van juf Muriel is het één en al bedrijvigheid qua verversen. 
Het is duidelijk, er hangt een virusje in de kleutertuin. 

 En dan was er nog .. juf Muriel ! 
Tijdens mijn ochtendtoezicht komt juf Muriel aangereden op de fiets !
Verward, collega ?
Ik roep haar toe dat de strapdag vorige week op de agenda stond en 
dat het vandaag campusrun is .. dus zet toch die fiets aan de kant 😁

Bericht : 
In het contactschrift van je kleuter vind je 2 brieven terug. 
Brief 1 : Doktersattest - toezicht op inname medicatie 
Brief 2 : Kleuters op de rode loper filmfestival Gent  - bevestig de deelname 

Uit de kindermond : 
Het filmfestival Gent rolt de rode loper uit voor onze kleuters. 
Goed nieuws, vinden mijn kleuters. 
Samen naar de bioscoop !  Gezellig ! 
Eten we dan ook popcorn, juf ? vraagt Emiel. 
Ik hoor het al, mijn kleuters jagen me op kosten 😉
Ik smokkel een snoepzak in mijn handtas..ook lekker op deze speciale dag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten