dinsdag 3 september 2019

3 september 2019


Dag 2 van het kersverse schooljaar ..
en voor sommige kleuters verloopt het afscheid deze morgen net iets moeilijker. 
Eenmaal in de klas vergeten de kleuters al heel snel hun verdriet-jes
want er is zoveel te ontdekken.

We plunderen de scheurkalender en stellen vast dat de vakantie heel veel dagen telde.
 
En hoe de kleuters die dagen vulden lezen we in de vakantiedoos 'de wereld op zak' 
Robbe spant de kroon, liefst 4 bladzijden telt zijn onvergetelijk verhaal 
en alles is netjes geïllustreerd met een pak vakantiefoto's. 
Je moet hem zien glunderen terwijl ik 'zijn' verhaal voorlees. 

Ook Arthur straalt als ik zijn verhaal vertel. 
En Arthur giert het uit als ik hem vraag naar zijn sandalen .. 
Waarom liet je die staan in Luxemburg ? vraag ik. 
Ben je dan op je blote voeten naar huis gekomen ? 
Arthur komt niet meer bij maar heeft ook meteen een gevat antwoord klaar : 
Mijn sandalen pasten niet meer. Ze zijn voor een ander kindje. 😊

Na deze ochtendactiviteit staat een lesje LO op de agenda. 
Samen met juf Cheyenne trekken de kleuters naar de turnzaal
en ik weet wat gedaan nl de papierberg wegwerken.
 Alle documenten worden gesorteerd, alfabetisch geordend en gecontroleerd (-> is elk item ingevuld?)
 Ook de meegebrachte spullen moeten geordend worden en krijgen een plaats in onze kleutertuin. 
En de contactschriftjes krijgen allemaal een symbool. 
Natuurlijk ben ik met dit klusje niet rond in één lestijd. 
Dus werk ik na school snel door, 
veeg de klas schoon en schrijf ik nog een stukje op onze klasblog. 

Ook de verjaardagsactie "Lang zullen ze lezen" is een groot succes. 
 De gekozen boeken heb ik geschrapt op de keuzelijst..dus wie nog een keuze wil maken, kijkt de lijst best eens na. 

Belangrijk .. 
Vandaag kregen jullie via het contactschrift een uitnodiging voor de ouderinfoavond,
die start om 18.45 uur in de kleutertuin.
Deze avond is enkel voor ouders (- kinderen voor één keer niet toegelaten)
Wij starten stipt want na de infoavond voor de kleuters 
start om 19.30 uur de infoavond voor de lagere school. 
Vergeet niet in te schrijven - inschrijvingen morgen indienen aub
Van harte welkom ! 

Breng morgen ook de bestelling voor de maaltijden binnen - briefjes die later worden ingediend worden niet meer aanvaard. 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten