donderdag 9 november 2017

9 november 2017

Geert de klusjesman had iets goed te maken dus
word ik deze morgen verrast met 3 extra legplanken in mijn klas.  
Joepie, eindelijk komt mijn klas in zijn definitieve vorm te staan. 
De legplanken geef ik een sopje en dan kan ik beginnen invullen. 
Al het knutselmateriaal krijgt een plekje dichtbij de crea-hoek
en dat is heel wat .. 
Ik wist niet dat ik zo'n voorraad knutselmateriaal had aangekocht
en ook de voorraad van juf Anne is bij mij terecht gekomen, in bruikleen welteverstaan. 
Precies om 8 uur komt de schoolbus aangereden
en vang ik de schoolbus-kinderen op. 
Zij helpen me de klassen weer op orde te krijgen na de poetsbeurt door onze poetsvrouw. 
De oudsten van de lagere school krijgen per twee een klas toegewezen en 
zetten alles terug in de speelhoeken. 
De schooldag kan beginnen ! 

Mijn kleuters nemen hun plaats in de vertelhoek in. 
Nu willen ze echt wel het vervolg horen van Hennie de heks. 
Emiel vraagt zich luidop af of ik vandaag tot het einde doorga met lezen ..
want ik wil écht weten wat er nog staat te gebeuren ..
Een beetje nieuwsgierig, Emiel 😁

Het einde van het verhaal neemt een onverwachte wending .. eind goed, al goed ! 
Hoor / zie ik daar enige opluchting ?! 

In de hoeken wacht mijn kleuters een pak uitdagingen : 
- kleuren toveren ! 
- Hennie de heks tekenen  !
- Toverspreuken verzinnen en rijmkaartjes bij elkaar zoeken 
.. 
Heksen op maat van een tweede kleuterklas, een ernstige zaak ! 
Iedereen is geconcentreerd bezig.
Op donderdag krijg ik ondersteuning van juf Joke,
zo ook vandaag. Zij speelt met een groepje kleuters een opvoedend spel.


In de namiddag gaat juf Kelly met mijn kleuters de sportieve toer op. 
Ik kan me mentaal voorbereiden op deze avond : 
Trajectbegeleiding door de PBD !  
Klinkt dit Chinees in de oren ? 
Geen nood, voor ons kleuterjuffen ook ! 😉

Neen, alle gekheid op een stokje .. 
PBD staat voor Pedagogische Begeleidingsdienst en 
zij bereiden ons voor op dé nieuwste doorlichting.
De details bespaar ik jullie maar 
het worden 'zware' tijden in de kleuterafdeling da's zeker ! 

Iets na 6 uur deze avond zit onze werkdag erop. 
De vergadering is afgelopen en nu aan de slag ! 

En dan was er nog .. post ! 

Robbe is met vakantie en heeft ons een kaartje gestuurd. Leuk hoor ! 
Dank je wel en geniet van je vakantie ! Tot gauw! 

Juf Joke is gek op spelletjes spelen. 
Tijdens de speeltijd ontdekt ze mijn 'Ra ra ra, wat ben ik !-spel.'
Dit wil ik spelen, zegt ze enthousiast. 
Ze trekt een kaart uit de reeks .. mijn inziens kon ze geen betere kaart kiezen 😊
Dit is lachen ! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten