maandag 20 november 2017

20 november 2017


Deze morgen, precies om 9.00 uur word ik ontboden bij de pedagogisch begeleidster. 
Gewapend met mijn leerplan en mijn voorbereiding loop ik richting bureau van de directeur. 

Ik leg mijn doelen voor waarop ik de focus plaats voor kerst .. 
Een wereld georiënteerd doel is het uitgangspunt !
Ik kies er eentje uit de afdeling natuur en voeg er nog enkele toe uit de afdeling
mens en maatschappij. 
Nog ééntje er bovenop uit het leergebied tijd en dan schakelen we over naar de andere leergebieden :
Taal - wiskundige initiatie - Lichamelijke opvoeding - 
Muzische vorming - Media.
Ook daar leggen we doelen vast die terugklikken naar de doelen WO. 
Een ganse studie, geloof me vrij en dit allemaal om 
kwalitatief onderwijs te brengen. 
De pedagogisch begeleidster brengt 'support' en de directeur is mijn 'coach' 

Gelukkig heeft de 'coach' enkele ferme woorden neergezet : 
Je kan het ! Je bent goed ! Je komt er wel ! Ik duim voor jou !
Je hebt talent ! Ik geloof in je ! Vertrouw in jezelf ! Succes !
Houdt moed ! Ga door ! Jij bent top ! 
Ik ben nu al trots ! ... 

Dit wordt zeker en vast een uitdaging, zo eentje om U tegen te zeggen.

Ik ben blij terug in mijn klas te zijn .. 
want daar wacht me het mooiste wat er is .. de capriolen van mijn kleuters. 
Tijdens mijn afwezigheid hebben ze iets opgemerkt in de klas. 
Ze nemen me meteen mee naar een klashoekje ! 

Meteen hangt er een Sintig- sfeertje in de klas .. 




En er is een brief  .. 

Joepie, na een lange reis over zee 
zijn we eindelijk aangekomen in België.
Binnenkort lopen we alweer over de daken.
Ja, ook in Eeklo .. 

Voorbije nacht kwam ik even aanlopen in jullie sfeervol schooltje 
en zoals altijd zijn we er van harte welkom ! 

Ik bracht enkele spullen mee vanuit Spanje
en reken erop dat jullie een fijne werk-/rustplaats voor ons creëert. 

Spaanse groeten, 
Jullie allerbeste vriend .. Piet ! 



Natuurlijk willen we Sint en Piet met open armen ontvangen 
en maken een strak plan op. 

Sint kan enkele rusten in een zetel, weet Josephine. 
Als hij wil schrijven, heeft hij een tafel nodig, zegt Latoya. 
Het boek brengt Zwarte Piet mee, roept Hailey. 
Brengt hij de cadeautjes ook naar onze school ? wil Vladimir weten. 
Ja, in een grote zak, vertelt Robbe. 
Ik breng een lampje mee voor als Sint bang is in het donker, krijst Lauren. 
Ja, wij hebben er zo eentje zegt Luiz enthousiast. 
Of kaarsjes .. die geven ook licht vult Djalinca aan. 

Het is duidelijk .. de toon is gezet .. 

Maar ook juf heeft enkele 'vervelende' vragen. 
De nachten zijn toch wel koud voor Sint - hoe krijgen we het hier warm ? 
Robbe gaat voor een sjaal ! Dat is warm ! is zijn wijze antwoord. 
Of misschien wil hij wel een dekentje .. 
Cas vindt het maar niks .. Dan moet hij maar bij de verwarming gaan zitten 😊

En wat als de Sint honger heeft .. ga ik door. 
Geef hem 'tortilla's' zegt Cas. Dat lust ik graag ! 
Neen, neen, .. chocomelk en een boterhamdoos zegt Nicola. 
..en een plateau voor als hij naar televisie wil kijken ! is Robbe zijn antwoord. 

Na een nachtje stappen, heeft de Sint beslist pijn aan zijn voeten. 
Ik weet van Piet dat hij dan zijn schoenen uit gooit. 
Zou Sint dan op zijn sokken lopen ?
Koop je crocs voor de Sint ? vraagt Cas.
Waarop Korneel zegt : Neen, Sint wil sloefjes ! 

Dit vind ik nu heerlijk, deze spontane momenten .. 😀😀😀😀
We beginnen alvast met onze klas in Sint-sfeer te brengen. 
De spulletjes van juf Anne mag ik lenen (waarvoor dank) 
en samen met mijn verzameling Sint-spullen kan je de sfeer "uiterst gezellig" noemen. 



Er is er eentje jarig .. Korneel mag 4 kaarsjes uitblazen. 
En dat vieren we in de klas met vers gebakken wafeltjes..lekker !!!





In de verjaardagsdoos zit nog een extra boek .. geweldig ! 

Nog een fijne verjaardag, Korneel ! 
Xxxx juf Tania 

2 opmerkingen:

  1. Ik ben heel blij dat mijn spulletjes bij je in de klas staan... ze staan er goed !!XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu je er dit schooljaar niet bij bent, staan je spulletjes te kijk in mijn klasje. Ik weet hoe gek je bent van Sint ..
      Jammer genoeg kan je dit jaar je (collectie) schoentje(s) niet zetten op school. Elk jaar stopte je de schoenen van de kleuters weg om jouw schoenen in de plaats te zetten..en de kleuters vonden het allemaal best ;-)

      Verwijderen