donderdag 9 november 2017

10 november 2017

Na het bezoek van Lala Koala aan de Tandem 
is er geen houden meer aan .. de spaarkaart is een succes.
Alle kleuters dragen met overtuiging hun fluo-jasje, zelfs in de klas. 
Deze week hebben we 'een-dubbele-punten-dag' ingevoerd. 
Hierdoor scoren enkele kleuters een lichtje (beloning voor een volle spaarkaart !) 


Over enkele uren, precies om 20.00 uur 
wordt het startschot gegeven in de evenementenhal van Eeklo
voor de fietsmarathon tvv van Kom op tegen kanker - de Eeklose kilometervreters. 
Ook de Tandem fietst mee gedurende 24 uren. 


Wie fietst wanneer ? 
20.00 - 21.00 uur Meneer De Baere - directeur basisschool deTandem
21.00 - 22.00 uur juf Lien Soen - zorgco
22.00 - 23.00 uur juf Shana L5
23.00 - 24.00 uur meester Ken L5
24.00 - 01.00 uur juf Lien L1
01.00 - 02.00 uur papa van Fien K3
02.00 - 03.00 uur papa van Linde K2 en Mamady K1
03.00 - 04.00 uur mama van Linde en Mamady 
04.00 - 05.00 uur juf Ilse K3
05.00 - 06.00 uur Tim - oom van Fien K3
06.00 - 07.00 uur mama van Lize K1
07.00 - 08.00 uur juf Febi L3
08.00 - 09.00 uur juf Saskia L2
09.00 - 10.00 uur juf Nele 
10.00 - 11.00 uur juf Kelly K1/zorg/turnjuf
11.00 - 12.00 uur juf Karen - Droomschip kleuters
12.00 - 13.00 uur juf Goedele - Droomschip kleuters
13.00 - 14.00 uur juf Els - Droomschip lager
14.00 - 15.00 uur jarige juf Joke K1   ๐ŸŽˆ๐ŸŽˆ๐ŸŽˆ 35x hiep hiep hoera !!! 
15.00 - 16.00 uur juf Tania K2 
16.00 - 17.00 uur Sandra - onderhoudspersoneel 
17.00 - 18.00 uur team kindercrรจche Habibi
18.00 - 19.00 uur juf Wendy secretariaat 
19.00 - 20.00 uur Meneer De Baere - directeur basisschool de Tandem

Supporters altijd WELKOM !! 
Samen voor het goede doel .. 
met heel ons hart ๐Ÿ’–๐Ÿ’–๐Ÿ’–

Kinderpraatjes ..

Er zijn zo van die dagen .. Wel, vandaag was het zo eentje.
De kinderen waren ontzettend lastig .. 
Ruzies her en der,
 afspraken die niet nageleefd worden, 
drukke kleuters die voortdurend lopen te krijsen en
ga zo maar door !
En dan durft een mens al eens te 'zagen' 
Als de school bijna uit is, is ook mijn geduld op :
Proficiat, het tropisch regenwoud ligt plat door mijn gezaag ! 
Nikola is zich van geen kwaad bewust : Oeps ! flapt hij eruit. 
Korneel heeft het begrepen : 
Ik ben een brave jongen, hรฉ juf !  
Jawel, Korneeltje .. een hele lieve jongen !
 En ik heb met hem te doen .. Je zal maar een brave jongen / meisje zijn .. 

Tijdens het vrij spel, komt Cas bij me zitten om een potje te kletsen.
Ik zeg juf Joke dat ik verhuis naar Maldegem ! vertelt hij. 
Ik moet er hard om lachen want wat wil het verhaal ?..

Juf Joke heeft een jasje uit (konijnen)pels, een zwart exemplaar. 
Heb jij de konijntjes hun pels afgepakt ? vraag ik haar. 
Ocharme en nu bibberen die beestjes uit hun velleke ! 
Cas luistert aandachtig naar onze conversatie eerder deze week. 
Juf Joke, ik heb twee bruine konijntjes, vertelt Cas spontaan. 
Oh tof, ik heb nog geen bruin jasje is haar antwoord. 
En daarom wil Cas nu verhuizen naar Maldegem, om zijn konijntjes te beschermen. 
Juf Joke toch .. slecht vel ben je ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜Š
Gelukkig heb ik Cas kunnen geruststellen en blijft hij gezellig bij ons in Eeklo.


 

3 opmerkingen:

  1. Lieve tania, je weet dat ik je blog heel goed volg, de laatste 2 dagen had ik redelijk wat pijn... het shoppen zit er misschien voor iets tussen... maar ik kijk heel erg uit naar het filmpje dat mijn Lucje zal maken over je fietsmarathon.. je kent hem, hij is gek op Vlaamse schlagers en zal daarbij uit volle borst meezingen;. dat belooft... HIJ WIL ENKEL HEEL ZEKER WETEN DAT JE TOCH IN KORTE BROEK RIJDT.. XXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt in orde !! Ik heb de vormpeil van mijn leven te pakken en piek -zoals elke grote winnaar naar deze wedstrijd !!
      In Eeklo zullen ze nog lang spreken over deze memorabele gebeurtenis !
      Morgen om 15.00 uur prijk ik tussen de wielerhelden van weleer, zoals zijnde de gebroers Erik en Roger De Vlaeminck, Johan De Muynck .. Jammer dat jij dit moet missen :-)

      Verwijderen
  2. Joehie juf Joke heeft verl geleetd van mij.. ben ook gek op ‘pietekes’.. maar ik droeg NOOIT konijnepietekes... enkel andere pietekes...maar Taniatje .. jij verorbert toch af en toe eens een konijnebeest....

    BeantwoordenVerwijderen