donderdag 30 november 2017

30 november 2017

Voorlees-papa gespot in K2 !

Vandaag komt papa Timmy voorlezen in de klas. 
Hij leest voor uit een berenboek, iedereen luistert heel aandachtig. 
En Linde ? 
Die is heel fier op haar papa .. Dat heeft hij goed gedaan hé juf ?! 
Fantastisch Linde ! 
Misschien komt papa nog wel eens voorlezen.. gejuich alom ! 




Na het voorleesmoment heb ik ook nog "goed nieuws" te melden. 
Piet is ontslagen uit het ziekenhuis en kan weer op pad. 
Joepie, mijn kleuters stralen van geluk ! 
Dit jaar krijgen we zeker cadeautjes. 
De foto's tonen ons Schoorsteenpiet in een formidabele conditie.
En opgelucht zijn we ! 

Er ligt een verrassing in de klas .. snoepgoed voor de juf.
Maar mijn kleuters protesteren : Neen, juf .. samen spelen, samen delen ! 
Die les hebben ze alvast goed begrepen 😉
Ik verdeel het snoepgoed en leg er nog wat extra koekjes en pepernoten bij. 
Ook de mandarijn ligt op het bord. 
Hebben ze de les over gezonde voeding ook begrepen ? 
Ja hoor, de kleuters snoepen en juf krijgt de mandarijn ! 😕
''Opoffering'' heet zoiets !! 


Robbe komt iets later aan op school. 
Hij had een afspraak in het ziekenhuis !
Weet je juf, ik heb de dokter gevraagd of Schoorsteenpiet ook in het ziekenhuis was. 
En ??? vraag ik met een klein hartje .. was hij er ? 
Gelukkig  heeft de dokter mijn verhaal bevestigd, oef ! 😊

Piet heeft de sportinfrastructuur slordig achter gelaten. 
Na veel gefoeter en gesakker ruimen mijn kleuters alles op. 
Orde en netheid zorgen voor rust in het hoofd ! weet je. 


Het Sintfeest komt steeds dichterbij en we hebben nog zoveel te doen. 
Aan de slag .. 


De eerste (natte) sneeuwvlokken vallen uit de lucht !
Gezellig .. precies wat Sint nodig heeft .. sneeuwvlokjes .. 
maar als de sneeuw ook nog van plan is om alles onder een sneeuwtapijt te verbergen,
is het enthousiasme ver zoek .. dit geeft zeker een pak ellende, ook voor Schoorsteenpiet. 

En dan was er nog .. 
Donderdag, fruitdag .. en daar is papa Freddy. 
Een kist vol appels verdeelt hij vakkundig in partjes. 
Dank je wel om dit klusje voor ons te klaren.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten