vrijdag 17 november 2017

17 november 2017


We hebben het einde van de werkweek gehaald, een immens drukke week. 
Maar als ik deze morgen onze kleuterafdeling binnenstap, wacht me nog een stapel afwas.
En eerlijk, ik heb geen zin ! 
Dus laat ik de afwas voor wat ie is.. 

Eén voor één stappen de collega's mijn klas binnen. 
Iedereen ziet er vermoeid uit, maar wat wil je.
De nieuwe leerplannen malen door ons hoofd en ook de agenda is geen sinecure. 
Eerlijk, we liggen er wakker van en maandag is het dan zo ver,
de pedagogisch begeleidster komt en zal ons individueel op weg helpen
vooraleer ze op 12 december de lessen komt bijwonen. 
Best spannend ! 

Even later krijgen we bezoek én een demonstratie. 
De papa van Korneel heeft een robot gemaakt, niet zo maar één ..
een werkende poetsrobot .. 
Dat wil ik nu ook, maar zo'n grote dan die mijn huis eens flink onder handen neemt. 😀
Dat zou pas luxe zijn.
Ik ben zo onder de indruk dat ik vergeet dat ik toezicht heb aan de schoolpoort, oepsie .. 
Dus open ik de schoolpoort iets later dan voorzien. 
Als de klas begint, toont Korneel fier het werk van papa. 
En ook mijn kleuters zijn onder de indruk. 
Iedereen wil zo een papa .. dus beste papa's, laat je gaan .. 

Ik vermoed dat Korneel zijn papa wel eens ingeschakeld zou kunnen worden als 'Hulppiet',
bij het maken van speelgoed. En Korneel straalt ! 


Mijn kleuters zijn zeer opmerkzaam vandaag. 
Als de ogen van de robot ook nog eens wisselen van kleur 
volgen de oooooh's en de aaaaaaah's elkaar op. 
Geweldig ! 
Daarna lees ik voor uit Robbe zijn boek. Belofte maakt schuld ..
Het Sinterklaasboek voor peuters en kleuters is een verhaal op rijm
en daar zijn de K2-tjes dol op. 

Fragment : De Wegwijs-Piet zegt Sinterklaas
precies hoe hij moet gaan
hij heeft een kaart en daarop staat
waar alle huizen staan. 

Dit is het uitgelezen moment om mijn kleuters te vragen of zij weten waar ze wonen ??
Ik vraag het Vladimir maar hij blijft het antwoord schuldig. 
Cas weet het wel ! 
Vladimir woont in 't straat !! roept hij. 
Wonen wij niet allemaal in een straat, Cas ? vraag ik hem.
Oh ja, denk ik wel ! is zijn reactie. 😉

De speeltijd komt eraan én de afwas .. die staat er nog altijd..
dus begin ik er met veel tegenzin aan. 
Gelukkig kan ik op enkele 'keukenhulpjes' rekenen, juf Joke en juf Ilse. 

Tijdens de afwas evalueren we de pannenkoeken-/wafel-bak. 
En uit het niets, krijg ik zomaar een idee ! 
Zoals jullie eerder al konden lezen, is juf Ilse niet het aller-grootste zangtalent. 
En nét dat ontbrekend talent brengt me op een GRANDIOOS idee (al zeg ik het zelf) 
Omdat we het razend druk hebben met onze klasagenda en de leerplannen,
proberen we het kerstfestival dit jaar te ontwijken. 
Maar niet getreurd, ik heb dé oplossing. 
We houden een 'zangmarathon' met de kleuterafdeling. 
Juf Ilse zal net zolang zingen tot jullie trommelvliezen stuk springen.
Eenmaal we € 250.00 in de hoed hebben verzameld, stopt juf Ilse met zingen. 😉😊😁
Juf Ilse luistert aandachtig en komt tot volgend besluit : 
Dan zit mijn zangmarathon er na een half uurtje op !! 
( lees ; ik heb inderdaad geen zangtalent !) 
Dit is brullen !!! 


 Ook de spaaractie rond Lala Koala is bijna rond. 
De meeste kleuters hebben een volle spaarkaart en 
hiervoor krijgen ze een 'knipperlichtje' voor nog meer zichtbaarheid in het verkeer.

Dit verdient een pluim !
Vandaag is Djalinca aan de beurt.
Een kleutertje had geen 10-uurtje bij en Djalinca deelde spontaan haar banaan. 
Mooi zo ! 

En dan was er ook nog .. 

Juf Joke .. Zij vraagt Cas vandaag of zijn konijntjes goed groeien .. Cas aarzelt ..
Ik vind dit niet grappig, juf Joke ! 
(Juf Joke is dol op konijnenvelletjes en wil een bruin jasje :-) )

Mama Elien .. Zij vraagt zich af of ik toe ben aan een nieuwe uitdaging 
of als ik zin heb om op verjaardagsfeestjes te komen bakken ??? 
Super-lekker initiatief ! laat ze me nog weten. 
Dank je !! 
Mama Vicky .. Dat ik fan ben van Kapitein Winokio is geen geheim. 
Hij zingt de gekste en vrolijkste liedjes .. 
en dan brul ik gewoonweg lekker met hem mee. 
De mama van Korneel laat ons weten dat we een Kapitein-Winokio- concert kunnen winnen, 
aan de slag dan maar .. 
Wie weet is Kapitein Winokio ook fan van mij en komt hij langs 😁

Een nieuwe inschrijving .. een nieuwe inschrijving voor de peuterklas,
blijkt dat mama een oud-leerlinge van me is .. leuk ! 
Het zijn goede zielen die terug keren. 

de duif .. De duiven vallen letterlijk uit de lucht. 
Vandaag vinden we weer een jong duifje, deze keer op onze speelplaats. 
Heb het beestje gevangen, eens vlug gecontroleerd op wonden 
en het de vrijheid gegeven in onze schooltuin. Als dank kreeg ik een gemene pik.
Hopelijk komt alles goed en overleeft het de koude nachten !

Zaterdag 18 november .. hij komt .. hij komt ..

Volg de aankomst van de Sint op Eén om 13.30 uur.
Zijn er dit jaar stoute kinderen ??? Laat ons hopen van niet !!! 




3 opmerkingen:

  1. Ik zal Juf Ilse bijstaan in het zingen dan is de 'zangmarathon' in 10 minuutjes geklaard..xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha als jij gaat meezingen, zijn we in 5 minuten klaar !! Woehahaha

      Verwijderen
  2. K3 op het kerstfestival te Eeklo !!
    Alleen is onze K3 net iets anders dan de hippe K3 van Studio 100.
    Zal ik jullie manager worden ? Gerda (of Greetje) Verhulst ?
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen