woensdag 8 november 2017

8 november 2017


K2 gaat op stap .. 

Een warme jas, een flink paar stapschoenen, een vrolijke muts, een zachte sjaal
 én een schitterende fluo-jas.. ons pasje niet vergeten en 
we kunnen naar de bibliotheek. 
Het is een hele koude morgen, ik krijg er zowaar de bibber van als ik foto's neem. Sorry !
Juf Nicole - kinderverzorgster sinds jaar en dag op onze school
en juf Kelly - zorg-& turnjuf gaan mee op onze allereerste uitstap. 
Onze ecologische voetafdruk is klein - letterlijk ken figuurlijk, 
want 22 paar kleine voetjes en 3 paar grotere voeten 
stappen de hele weg naar en van de bibliotheek.  
Een fikse wandeling ! 
 In de bibliotheek vind je stapels boeken !
Wat zullen we kiezen ? 
De boekenvoorraad voor de feestperiode is uitgeput,
geen enkel boek van Sint of Kerst is er nog te vinden. 
Dat wordt zoeken ..
Ik zoek een leuk boek ! is de opdracht.
Maar zoeken in zo'n massa aantal boeken is echt geen makkie ! 
Let's try !! 


Kiezen, kijken en houden of 
wordt het kiezen, kijken en ruilen ? 
We nemen de tijd ! 

Als iedereen een boek heeft, gaan we scannen en kunnen we terug naar de klas.

Onze keuze ?



Deze morgen was onze boekenkast helemaal leeg, 
nu steekt ze vol boeken, een kast vol leesplezier ! 

Woensdag, een halve schooldag .. 
en dus hebben de juffen deze namiddag een afspraak met Speelgoedpiet. 
Na twee uren kiezen, overleggen en na een pak rekenwerk, zijn we eruit. 
De buit is binnen, de rekening van school gepluimd. 
Laat Sint nu maar snel komen !

Naast het jaarlijks bedrag dat we van school krijgen € 100/klas
 kunnen we beschikken over extra budget van onze georganiseerde activiteiten, 
die jullie (groot)ouders en vrienden van het GO steunen .. 
zoals dvd-verkoop grootouderfeest, supportersclub de Tandemtrappertjes ..
Ook dank aan een gulle sponsor voor de extra centjes.
 
En nu maar hopen dat de kleuters blij zullen zijn met de gekozen cadeautjes voor de kleuterklassen.  

En dan was er nog .. juf Tania .. 
Deze ochtend pakte ik nog de inrichting van onze klas aan. 
De bibliotheekkast kreeg een nieuwe plek, 
mijn bureau verhuisde ik opnieuw naar het raam - lichtinval, weet je ! - 
De crea-kastjes kwamen opnieuw naast de gootsteen te staan.
Het 'droogrek' dat me kopzorgen baart, 
vloog onverbiddelijk buiten wegens 'bewezen diensten' ..
Er wachtte me nog een toezicht aan de schoolpoort .. 
Daarna werd de boekenkast leeg gemaakt samen met de kleuters,
nog enkele afspraken maken en hup, naar de bibliotheek
op zoek naar een leuk boek ! 
Na de uitstap werd er eentje ziek, maagproblemen. 
En na nog wat poetswerk, kon ik op visite bij Speelgoedpiet.

Mijn dag was nog lang niet ten einde. 
Ik sprong op de fiets en maalde nog enkele kilometers, 
want zaterdag rijdt de Tandem de fietsmarathon tvv Kom op tegen kanker. 
Juf Anne, die herstellend is van een knieprothese,
 volgt mijn conditie en vorderingen op de voet.  
Ze neemt haar taak ernstig als mijn persoonlijke soigneur !

En alsof dat nog niet genoeg is, krijg ik van juf Ilse de mededeling 
dat tijdens 'mijn rit' enkel Vlaamse zangers het beste van zichzelf komen geven. 
Wat heb ik de mensheid toch misdaan ??? 😕😏😉


 

6 opmerkingen:

  1. Maar de Vlaamse zangers gaan zoooo leuk zijn 😜
    Hou je me op de hoogte als Korneel zijn papa tijd heeft voor het droogrek? Jelle kan er pas eind november aan beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en je gaat zo hard meezingen dat je niet zal voelen dat je een uur moet fietsen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag mama's, als ik het juist heb, fietsen jullie ook voor het goede doel - alleen moet ik vaststellen dat jullie het zonder de schlagers mogen stellen. ;-)
    Eenmaal ik wist dat er muzikale omkadering was tijdens mijn uurtje fietsen, heb ik het hele repertoire opgezocht.
    Dagenlang probeer ik nu al die teksten te memoriseren .. en wees maar zeker .. ik zal zingen .. laat de zon in je hart, geniet van het leven tralalalala :-)
    Ook voor jullie, veel succes en wie weet zie ik jullie daar passeren.
    Groetjes en dank je wel voor jullie fijne reacties !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Tania, jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar ik volg je op de voet. Mijn Lucje is niet te houden en komt zeker kijken, nu hij heel zeker weet dat je in korte broek rijdt.. ! Dus lieve ouders.. allen daarheen . XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben benieuw hoeveel supporters er morgen zullen zijn ?
      Ik neem mijn pen mee om handtekeningen uit te delen - ze zal gegeerd zijn ! Hahaha

      Verwijderen
    2. Voor wie een foto wil .. na de wedstrijd neem ik eventjes de tijd om met mijn fans op de foto te gaan

      Verwijderen