vrijdag 24 november 2017

24 november 2017


Met piepkleine oogjes verschijnen de collega's één voor één op school. 
Het nieuwe leerplan geeft ons kopzorgen, véél kopzorgen. 
Midden in het leukste thema van het jaar, 
zitten we aan de voorbereiding van alweer een volgend thema 'Kerstmis voor iedereen !'

En zo draaft een mens al eens door .. 
Structuur is o zo belangrijk, ook voor een juf in de kleuterklas. 
We roepen onze hulplijn in, onze coach .. 
One team .. Let's keep going ! .. breathe .. keep going !!! 
We kunnen er weer tegenaan .. merci coach ! 😊 

Even later begint de schooldag !
En er is weer een brief, deze keer van Schoorsteenpiet. 

Hallo iedereen, 

Ik ben Schoorsteenpiet en waarschijnlijk hoorden jullie van mijn probleempje.
Mijn buikje is nét iets té dik ..
Ok, ik lust al eens een snoepje (wie niet trouwens)
en ook een koekje smul ik met plezier op..
maar iemand moet toch proeven wat Bakpiet in zijn keuken maakt ??? Of niet ???
Wat ben ik blij dat jullie me willen helpen.
Toen ik de nieuwe sportzaal ontdekte, was ik in mijn nopjes. Hoe fijn .. 

Ik begon meteen oefeningen te doen,
maar juf Tania is best streng ..
rondjes lopen, touwtje springen, hoepelen, pompen enz.
Ik was best moe na een uurtje intensief sporten maar 
juf Tania wou er niks van horen .. 
doorgaan .. komaan piet, nog een rondje .. niet opgeven,
de kinderen wachten op hun cadeautje
en met je dik buikje krijgen de kinderen nooit hun cadeau
want zo raak je nooit door de schoorsteen heen. 
Pffff .. moeten jullie dit ook allemaal doen ? 

Na de oefeningen kreeg ik nog wat vers fruit voorgeschoteld :
banaan, sinaasappel, appel, peer, aardbei, kers, framboos, kiwi, pompelmoes,
druiven, pruim en ander lekkers.
Helaas, geen koekje .. die zijn spoorloos.
Zou juf Tania de koekjesvoorraad verstopt hebben ? 
Weten jullie de koekjes liggen ?? 

Groetjes, 
Schoorsteenpiet Xxx 

Mijn kleuters zijn best streng voor Schoorsteenpiet,
zelfs een uurtje sporten vinden ze onvoldoende 
(- zij denken natuurlijk aan hun cadeau die ze eventueel zullen mislopen 
als Schoorsteenpiet niet dringend zijn extra kilo's kwijtspeelt - )

Latoya vindt het niet echt slim van Piet om steeds te proeven van wat Bakpiet klaarmaakt in zijn keuken .. Eentje .. ja, twee is veel te veel ! zegt ze verontwaardigd. 
Cas is 'mental coach' voor Schoorsteenpiet : 
ik zorg voor lekkere hapjes zodat Piet niet meer aan koekjes zal denken.
Jawel hoor, Cas heeft tomaatjes mee voor Schoorsteenpiet. 
Flink zo, Cas. 


In de kleuterklas hangt een gezellige spanning ..
Zal het Schoorsteenpiet tijdig lukken om dat buikje weg te werken ?
Zal ik het cadeau krijgen waar ik al zo lang naar verlang ? 
Komt de Sint ook dit jaar op bezoek naar de Tandem ? 

Ondertussen wordt er druk gewerkt aan de voorbereiding van het Sinterklaasfeest
en hiervoor hebben we een 'feesthoed' nodig. 
Al twee dagen lang zijn we in de weer met scheuren en kleven, bijna zijn we klaar ! 




Ook inde zelfstandige werkgroepen wordt er druk gecreëerd 
zoals een stoomboot voor de Sint .. goed gedaan ! 

In de namiddag gaan we brainstormen in de les bewegingsopvoeding. 
Hoe zullen we Schoorsteenpiet vandaag aan het sporten krijgen ?? 
De K3-tjes hebben muziek opstaan en dat zet mijn kleuters in beweging.
Zullen we dansen, juf ?

Ok, doen we ! 
De vogeltjesdans, de macarena en het alom gekende lied chichiwa .. 
Wat hebben we een plezier. 
We dansen de pannen van het dak en puffend vallen de kleuters neer (en ook de juf)
Dit is een goed idee om Schoorsteenpiet aan het bewegen te zetten. 
Deze avond danst de juf een uurtje met Piet ! 

En dan was er nog Anna-Flora (K1) 
Kleuters zijn  dol op imiteren .. Vandaag heeft Anna-Flora een bril mee, 
die heeft ze nodig om de kleine lettertjes te kunnen lezen. 😉
Net zoals de juf van K2 zet ze de bril op het puntje van haar neus
en heeft ze die niet nodig dan verdwijnt de bril boven op haar hoofdje. 
Juf Joke maakt alvast een foto .. mijn opvolgster is gekend ! 


Uitspraak van de dag ..
Juf Wendy (secretariaat) loopt elke dag eens langs in de kleuterafdeling, 
en ook vandaag is dit niet anders. 
Nu juf Vera met pensioen is, heeft juf Wendy het razend druk.
En dan heb je nog extra werk met verzekeringsdocumenten van collega's die ten val komen
ergens in oktober, zeg ik. 
Maar dat vind ik niet erg, verzekert juf Wendy me (???)  
Hoezo ? 
Ik anders wel hoor, de val was behoorlijk pijnlijk !! 😈😉

Teamvergadering

De visie van onze school is herwerkt en het woord 'vernieuwend' zindert na.
Van 'vernieuwen' weet ik alles. 
Onze directeur weet er ook alles van en 
vertelt me dat sommige dingen niet te vernieuwen zijn..
Maar ook juf Joke is bij de les .. 
Jou zullen we niet vernieuwen Tania'tje, jou moeten we gewoon verslijten ! zegt ze.
Tot zover deze uitsmijter.

Na de teamvergadering gaan de kleuterjuffen 'spinnen'
Die spinnen jagen me werkelijk de kast op en dat heeft juf Kelly goed begrepen. 
Ik begrijp jou, lieve collega, jij bent dan ook rot in het vak ! 
Hoe later op de avond hoe fijner de uitspraken worden.
Eerst laat men me duidelijk weten dat ze me moeten verslijten😉
en nog geen uur later ben ik al rot 😉Heeft dit soms iets te maken met Black Friday ? 

Fijn weekend iedereen !! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten