maandag 27 november 2017

27 november 2017


De regen valt met bakken uit de lucht vandaag. 
Wat missen we de zon ! zegt Linde. 
Dus daarom voor jou dit plaatje :
Mis je de zon, kijk dan naar deze mooie zonnebloemen !
Wedden dat het werkt ?! 

De regen wil van geen wijken weten dus houden we toezicht in ons gezellig speelzaaltje. 
Maar wat ik daar vind, raakt me diep ! 
Schoorsteenpiet heeft gesnoept, veel gesnoept !
Mijn kleuters kunnen het niet geloven : We hadden alles toch goed weggestopt ?? 

Emiel kan er nog mee lachen : Dan moet Piet nog meer sporten ! 
Zie ik daar enig leedvermaak ??
Voor Cas liet hij een briefje na .. Dank je voor de tomaatjes ! Gr Piet Xxxx
Vandaag wordt het Pietenhuis opgezet.
De poppenmeubeltjes krijgen een plaats en de pakjeskamer wordt ingericht.
Het is me een raadsel 
waarom de kleuters steeds opnieuw de grootste kamer uitkiezen voor de pakjeskamer 😉
Al heb ik natuurlijk een klein vermoeden. 


In de hoekjes wordt er flink gewerkt .. puzzelen, bouwen, boetseren, knutselen ..



Om 12.00 uur is het etenstijd.
We stappen door de regen, een leuke regenwandeling ! 
En worden we nat ? 
Niet erg, nadien zitten we gezellig bij elkaar en kijken naar een mooie film
van Sinterklaas. 
In de namiddag gaan we door met spelen en opdrachtjes uitvoeren. 
En op het einde van de schooldag is er nog een leuk prentenboek
met een echt Sinterklaasverhaal. 

Bericht aan de ouders : 
Vandaag heeft je kleuter een brief + omslag mee in het heen- en weerschrift. 
Schrijf een leuk briefje, stop die in de omslag en bezorg ons de post voor Postpiet. 
Op de keerzijde kan/mag je kleuter nog een tekening maken. 
Groetjes juf Tania en Postpiet. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten