dinsdag 14 november 2017

16 november 2017



Uitnodiging wafelenbak / pannenkoekenbak
Beste (groot)ouders en vrienden van het GO!

Ons lang verwachte fietshuis is er eindelijk gekomen, 
dankzij jullie steun. 

Op 16 november willen we dit feestelijk vieren.

We bieden koffie en chocolademelk aan, 
daarbij passend bakken de kleuterjuffen pannenkoeken / wafels. (€1.00/stuk)

Kom gerust langs in ons fiets-/pannenkoekenhuis en 
proef van onze heerlijke hapjes.

Geen tijd om langs te komen, 
bestel dan zeker een lekkere pannenkoek of een zoet wafeltje. 
Het kleuterteam.  

De winst gaat naar de aankoop van speelgoed voor de kleuters !

Hij komt .. hij komt .. 

Wisten jullie dat de Sint reeds vanuit Spanje vertrokken is met zijn stoomboot ? 
Op de wereldkaart bekijken we de afstand ..
De meningen zijn verdeeld, Spanje lijkt niet zo ver weg of toch ? 
Linde is afwezig dus vragen we het aan haar broertje Mamady (K1). 
Spanje is héél ver weg, je moet er heen met een vliegtuig, vertelt hij.
Nicola (K2) vraagt zich dan weer af waarom de Sint dan met de boot komt (???) 
Wat moet hij anders met al die cadeautjes ? vraag ik hem. 
Zie ik daar een 'denk'-frons verschijnen ?!

Ik vermoed dat Nicola over enkele weken een hartig woordje met zijn naamgenoot 
Sint-Nicolaas zal voeren 😉

Het is nog even wachten vooraleer Sint aanlegt in één of andere wereldstad.
Nog twee nachtjes slapen en dan is hij er .. niks te vroeg voor sommige kleuters, zo blijkt. 
 We vinden een restje inpakpapier van Piet en dat brengt me op een idee !
Zullen we een (in)pakjesboot maken ? 
Snippers scheuren en dan de pakjesboot dichten ! 
Dat wordt een wel hele speciale boot dit jaar 😉
En voor de Sint wil 'iedereen' wel een extra inspanning leveren. 
Gelukkig maar ! 



Al snel is het tijd. Juf Ilse vertrekt met de kleuters naar de eetklas. 
De overige juffen blijven achter in de kleuterafdeling.
Maar wij hebben een missie .. pannenkoeken / wafels bakken. 


Juf Muriel maakt deeg, juf Joke doet met haar mee. 
Helaas gaat juf Joke iets té hevig van start. 
Deeg .. tot daar aan toe .. maar bakken ? 

Haar vuur gaat zo hard dat
 de rookmelder doet wat iet moet doen bij hevige rookontwikkeling ..
afgaan !! 
Wat een hels lawaai !!  
Mijn opdracht .. wafels bakken - ben al altijd fan geweest van de stripverhalen van Nero. 
En elk verhaal, sluit af met wafels, héél veel wafels.
Echt mijn ding ! 


Maar als je nu denkt dat dit bij mij vlekkeloos verloopt ..
neen hoor ! 
Bij het smelten van de boter in de microgolf loopt het fout.
Papiertje vergeten en dus hangt de boter overal. 

Morgen moet ik dringend de microgolf reinigen én ontvetten. 

Juf Kelly brengt alle nodige spullen aan : borden - tassen - bestek enz
Ook de inrichting van het 'smulhuisje' is haar taak. 
Dank je wel ! Gezellig gedaan. 

Ook op juf Nicole (kinderverzorgster) kunnen we altijd rekenen.
Op haar vrije dag bakt ze een stapel pannenkoeken,

manlief komt ze leveren. Dank je wel !!  

Juf Ilse heeft een drukke refter maar zij bakte gisteren een lading pannenkoeken.  
We zijn klaar om de (groot)ouders en vrienden van het GO! te ontvangen 
voor een zoete hap en een fijne babbel. 

(foto's volgen - druk in de weer met bakken ! - even geduld) 
Eentje heb ik al - gekregen van de mama van Julie en Emiel, dank je ! 
Vriendin van Ratatouille aan het werk 😉  

Gezelligheid troef in de Tandem ! 



Verrassing van de dag ! 
Robbe heeft een liedje aangepast voor me  .. 
en ik ben onder de indruk .. hoe schattig is dit .. 
XXX van je juf
Eventjes nadenken .. 
Daar gaan we ..  

Hey baby, I want to know .. if you'll be my girl ! (uit Dirty dancing !)

4 opmerkingen:

  1. Robbe voelt zich heel goed in de klas! Hij wou dit lied voor zijn juf zingen! Ook bij de andere kinderen zie ik steeds stralende gezichten! Geen wonder met zo een super juf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het complimentje ! Het is leuk dit te lezen ..

      Verwijderen
    2. Juf Tania is dan ook een super juf.. ik kan het weten , ben al 22 jaar haar collega en mijn dochtertjes praten nog over 'JUF Tania'... XX

      Verwijderen
    3. Ja, da's waar .. jouw dochters spreken me na al die jaren nog steeds aan met JUF Tania.
      Zijn wij al zo lang collega's trouwens ? Da's een gans leven !

      Verwijderen