dinsdag 9 juni 2020

9 juni 2020


Ik hoop op een mooiere dag vandaag,
zo eentje zonder regen misschien ?! 
Dan kunnen we onze tent weer opbouwen en gezellig samen buiten lunchen. 
En eerlijk, ik heb het gehad met de regen.. 





Ook vandaag werken we verder aan het geschenk voor papa. 
Om het geschenk af te werken hebben we goudverf nodig .. 
vouwen we een cadeaudoosje en vullen dit met lekkers. 
En waar lekkers is, wordt er natuurlijk enthousiast geproefd. 😉
Er heerst een gezellige drukte in K2. 
Ook het kaartje mag er zijn, vind ik. 
Ik ben uitermate tevreden over het resultaat maar ook nu zwijg ik in alle talen. 
Ik hoop dat mijn kleuters het voorbeeld van hun juf volgen 😁
want dit moet absoluut geheim blijven voor papa. 

Bess laat weten dat ze het enkel haar mama verteld heeft en 
die zal zwijgen..
Over de inhoud van het cadeaudoosje wil ze ook nog iets kwijt
en dat verhaal doet me lachen. 


We zijn zo druk in de weer dat we vergeten ons tussendoortje te nemen. 
Dat stukje fruit sparen we als dessert na de picknick. 
Gelukkig hebben we een flinke voorraad plukfruit in ons tuintje
dus eten we bessen, versgeplukt en o zo lekker. 
Al doet Quinn haar snoet vermoeden dat ze het net iets te zuur vindt. 

Iets vroeger dan voorzien gaan we eten, in openlucht met zicht op de bloeiende lavendel.
De zon doet een schuchtere poging om te schijnen.  






 Ilano heeft zich geïnstalleerd en laat aan iedereen weten dat hij kip curry op zijn brood heeft zitten.
En Emilia pikt in en roept luidkeels : Bij mij zit er 'salaa' (lees ; sla) tussen het brood.😁
Probeer maar eens te eten met al die commentaren - ik lig in een deuk. 
Ik zie mijn kleuters genieten van het samen-zijn. En dat is echt leuk ! 
Ik geniet met hen mee.

 Geen pauzes voor de juf en dus kan ik ook niet echt doorwerken aan het vaderdaggeschenk. 
Misschien als ik een tafeltje buitenzet en de kleuters lekker spelen, 
kan ik toch wat werk voor elkaar krijgen. 
IJdele hoop, .. want eens mijn tafeltje buitengezet,.. verzamelen de kleuters rondom mij.
En ook nu is er live-verslaggeving ..
Mooi knippen, hé juf ! 
Pas op voor de vuurlijm hoor !
Lijm je stylo niet nog eens vast aan de tafel, juf ! (-> Neen, ze zijn het nog niet vergeten !) 
.. 
Ik maak van de gelegenheid gebruik om het versje verder in te oefenen.
Het lukt al aardig al moet ik hier en daar een woordje voorzeggen ter ondersteuning. 
En dan loopt er nog een leuk bericht binnen. 
Juf Kelly (K3) heeft er een baby bij .. een meisje !
Ze stuurt me een foto van de pasgeborene en ik deel die foto met de kleuters. 
Robbe bekijkt het en komt tot een besluit - het is weer een meisje. 
Zo is het .. Een zusje voor Roeya, een zusje voor Axelle, een zusje voor Ilano ..  

Alweer een schooldag voorbij, wat vliegt de tijd ! 
Een zoveelste ontsmettingsronde in de klas ; 
tafels, stoelen, banken, deuren, schakelaars en speelgoed.  

Denk eraan, morgen is er geen klas .. donderdag zij  we er weer.  

Uit de kindermond : 
Arthur vertelt over Rocco, zijn waakhond.
Wij hebben er twee maar Rocco vind ik het leukst.
Ik ken ook een Rocco, zeg ik maar die zingt. 
Arthur kan het nauwelijks geloven  : Dat kan niet, juf ! 
Ah neen, wel ik laat het je horen !  
Ik neem mijn telefoon en zoek het liedje van Rocco Granata .. Marina Marina Marina ..
mijn kleuters gieren het uit.
Zo grappig, juf ! 
Zoek het thuis maar eens op en ga samen lekker uit je dak 😁
.. en als het even kan, stuur een filmpje door

Geen opmerkingen:

Een reactie posten