maandag 8 juni 2020

8 juni 2020

Het regent .. het regent ..
geen weer om buiten te spelen
en dus vangen we de kleuters deze ochtend op in onze klassen. 
De kleuters van juf Britt lopen rechtstreeks naar de derde kleuterklas.
De kleuters van de mini-Tandemklas lopen via de schooltuin naar hun lokaal.
De K2-tjes stappen door de nooddeur de klas binnen. 
Juf Joke vangt haar bengels op in de speelzaal
en de kleuters van juf Muriel maken
 -via een veilige weg- de doortocht naar hun klasje.  
Wat een organisatie, maar het werkt wel degelijk.  
Elke klas vormt een bubbel en dat blijft zo de hele dag. 
We starten de dag met handen wassen - 
een zeer essentiële bezigheid in deze coronatijd. 
Als je telt hoeveel keer we te vinden zijn in de badkamer op een dag
dan schrik je wel even. 
Bij aanvang van de schooldag wassen we de handen met water en zeep. 
Ook voor het fruitmoment diepen we nog eens de zeep op.
 Na de speeltijd .. handen wassen.. 
Voor het middagmaal zijn we opnieuw in de badkamer te vinden 
en maken we schuim-handjes.
En na de middagpauze krijgen de handen weer een grondige schrobbeurt. 
In de namiddag is er nog een tussendoortje 
en jawel hoor .. handen wassen is de boodschap ! 

In onze badkamer vind je geen handdoeken.
We drogen de handen met papieren zakdoeken .. de dozen vliegen de (badkamer)deur uit. 
Droge handen ? 
Ik weet er alles van .. wat voedende baby-olie doet wonderen. 

Een hele dag blijven we samen.
Niemand kan/mag onze bubbel binnendringen dus eten we samen 
en spelen nadien ook samen buiten in onze bubbel welteverstaan. 

Maar deze middag loopt het fout ! 
Bij het openen van een maaltijddoosje vliegt de inhoud door mijn klas. 
Ik zet mijn boterhammen aan de kant want ik moet het goedje opruimen. 
Een natte dweil moet de laatste resten van de olijfolie wegnemen 
en tegen die tijd zijn mijn kleuters klaar met eten. 
Komaan juf, naar buiten .. het is gestopt met regenen ! Haast je !
Het is duidelijk, eten zal ik niet meer doen deze middag ! 
Spelen kunnen we als de beste - dit is genieten -

Ondertussen moet ik ook nog de tijd vinden
om mijn kleuters een versje aan te leren, want het is bijna vaderdag.
En natuurlijk wordt er in het grootste geheim aan een cadeautje voor papa gewerkt,
dat hebben de papa's toch wel verdiend.
Ik weet onze dagen goed te vullen. We hebben het ontzettend druk.

Bovendien hebben heel wat ouders gisteren mijn oproep gelezen
en dus vind ik in de schooltassen allerlei verkleedmateriaal rond ons thema. 
Een lesje media is ook nu aan de orde. 
Het resultaat krijgen jullie pas zondag te zien op onze vaderdag-klasblog. 
Eventjes geduld ! 

Om 15.00 uur is de school uit. Ik moet dringend om boodschappen.
Ik snel naar de winkel en keer nadien terug naar de klas
om deze te ontsmetten ( mijn dagelijkse bezigheid 😉)
Alles staat weer klaar voor een nieuwe dag in de Tandem. 
Tot morgen allemaal ! 

Kennen jullie onze rubriek 'uit de kindermond' ? 
Wel, deze keer is het de beurt aan 'juffenpraatjes' en wees maar zeker,
mijn collega's kunnen er wat van .. 

Voor de school start, maakt het kleuterteam elke dag enkele afspraken. 
Met dit slechte weer is het geen optie om de kleuters buiten op te vangen. 
Juf Muriel biedt aan deze taak op zich te nemen want ze heeft toch hulp in haar klas vandaag. 
Mooi zo ! 
Om 8.45 uur lijkt juf Muriel spoorloos - zij zou toch de kleuters opvangen en doorsturen ? 
Geen juf Muriel te zien.. 
Om 9.00 uur komt ze opdagen - ik kan het niet laten .. 
Jij zou toch de kleuters opwachten aan de schoolpoort ? lach ik. 
Juf Muriel schrikt .. was ik vergeten, stamelt ze. 
😁
Er is een nieuwe kleuter gesignaleerd in de Tandem. 
Ken jij die kleuter ? In welke klas moet ze ? vraagt juf Joke. 
De nieuwe kleuter is voor Muriel, vertel ik. 
En wat zegt juf Joke : Kom Muriel, we gaan naar je klas ! 
Juf Muriel is veel gekrompen dit weekend 
😁
Even later klopt juf Muriel aan mijn deur.
Ik heb van de directeur een laptop in bruikleen gekregen 
maar iemand heeft de lader gewisseld. 
Die moet een platte fiche hebben en deze is rond. sakkert juf Muriel.
Dit kan niet, zeg ik.  
Ik heb vrijdag de kleutertuin afgesloten en ik heb niemand meer gezien. 
Haal je laptop eens ! vraag ik. 
Het is duidelijk, juf Muriel heeft een zwaar weekend gehad. 
De fiche voor de lader zit waar ie altijd zit maar dat heeft mijn collega even niet opgemerkt. 
Gelukkig dat juf Muriel mij heeft om haar problemen op te lossen😉
😁



Eindelijk .. dan toch .. donderdag is er ons 'het-zijn-vijgen-na-pasen-ontbijt'
We vieren alsnog Pasen met een lekker ontbijt ! 




Beste ouders...



Mogen wij jullie vriendelijk vragen om nog steeds de SD-afstand van 1,5m te bewaren. Ook tijdens het brengen en afhalen van jullie kinderen.



Gelieve de oprijlaan te gebruiken om jullie kinderen op te wachten. De juffen en meesters brengen hen zeker tot daar. Daar is voldoende plaats om de veiligheid van iedereen te garanderen.



Wij willen jullie helemaal niet van onze speelplaats weren, maar covid-19 beslist hier nu even anders over.



Alvast bedankt voor jullie begrip en medewerking.

Samen houden we het veilig!



Team Tandem
Met vriendelijke groeten.

Kristof De Baere



Hou het aub voor iedereen veilig !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten