vrijdag 12 juni 2020

12 juni 2020


12 juni, Robbe is jarig en meteen vieren we ook alle corona-jarigen. 
En allemaal zijn ze 5 jaar geworden .. wat een wonder 😉

Ilano begrijpt er niks van .. Ben jij dan ook 5 jaar, juf ? wil hij weten. 
Was het maar waar, Ilano 😁
5 verjaardagskronen en evenveel liedjes verder, verwent Robbe ons met brownies. 
Smullen maar ! 







Als de brownies zijn weggewerkt, plukken we nog een kom heerlijke bessen. 
Het zijn de allerlaatste van oogst 2020 .. en ze zijn immens lekker.

Bessje lust een besje ! grap ik..





Omdat het vandaag uitzonderlijk mooi weer is 
en de cadeautjes voor papa klaar zijn, besluiten we op de fiets te stappen. 
We hebben de hele campus voor ons en fietsen op de oprit. Wat een luxe. 
En dan slaat het noodlot toe - Niene maakt een lelijke val met de fiets.
Overal waar ik kijk, zie ik schaafwonden.. 'kasseibrand' in wielerjargon.
Op haar hoofd staat een ferme joekel van een buil. 
Schaafwonden voorzichtig uitwassen en ontsmetten -
en laat ik nu een krak zijn in ontsmetten sinds de corona-crisis 😉
Omdat ik handen tekort heb, wordt Axelle mijn assistente verpleegkundige.
Zij houdt de ijszak vakkundig op zijn plaats. 

Na wat oplapwerk gaat Niene naar huis om te bekomen. 
Spoedig herstel, Niene !

Sinds 2 juni leven we in de kleutertuin in onze klasbubbel. 
En toch .. over de scheiding heen sla ik een praatje met de mini-Tandemklas. 
Omdat ik vrees voor een tweede uitbraak van corona - zo rond kerst - 
vraag ik de klas van juf Ilse een piratenkerstboom te maken en kerst 2020 nu al te vieren, 
dan hebben we dit toch al gehad 😁😁😁
Mijn invloed is groot 
want enkele uren later prijkt een mooie piratenkerstboom aan mijn klasdeur. 

En ik krijg er nog een mooie serenade extra bovenop .. heerlijk ! 
Vrolijk kerstfeest, piraatjes ! 

Familienieuws ..
Eventjes voorstellen .. Lieze, kleinste spruit van juf Kelly (K3)
We wensen het jonge gezin een fijne toekomst samen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten