maandag 15 juni 2020

16 juni 2020


Belangrijk bericht : 

MOTD 27:



De weergoden zijn ook een beetje het noorden kwijt waardoor het de komende dagen mogelijks wat wisselvallig weer zal worden.



Gelieve uw kind van aangepaste kledij te voorzien, want zeker in deze coronatijd vinden wij het ontzettend belangrijk om zoveel als mogelijk de buitenlucht op te zoeken.



Groetjes

Team Tandem





Corona-crisis of niet, mama Vitamientje brengt trouw fruit voor haar kleuters. 
De levering gebeurt aan de schoolpoort en dat is telkens een aangename verrassing.
Deze week is er een immense watermeloen, een kistje appels en een tros bananen.
Deze ochtend snijd ik de meloen met een stevig mes in partjes .. fruit voor iedereen ! 
Deze middag is er dessert na de picknick.

Eventjes de oefenbundel opdiepen. 
We beginnen de schooldag met het memoriseren van een versje, eentje over piraten..
of wat dachten jullie ?!? 😀

Een lapje op mijn linkeroog,
een pleister op mijn elleboog.
Een sabel in mijn hand,
een gebroken tand.
Een doodskop op mijn vlag
een gemene lach : 
hier staat Piet Piraat ! 
En lach me niet uit
of ik word kwaad


Piraten zijn echte (zee)rovers en dol op goudstukken.
Goudstukken tellen kunnen ze als de beste, maar hoe zit het met mijn piraatjes ?


Opdracht één : Tel de stippen van de dobbelsteen en kleur evenveel goudstukken.
Opdracht twee : Lees de cijfers en kleur evenveel muntstukken in. 


En wat doen piraten na een zware dag aan dek ? 
Dobbelen natuurlijk ! 
En wij dobbelen heel graag mee. 
Bij elke worp worden de stippen luidop geteld en dan kunnen we op zoek
naar de figuur die dit aantal stippen telt. 
Wie het eerst alle dobbelstenen ingekleurd heeft, is de winnaar van het dobbelspel








12.00 uur - hoor ik de maagjes van mijn scheepsmaatjes knorren ?
Handen wassen en desinfecteren, de picknick nemen we samen in openlucht. 
Onder een stralende zon genieten we van elkaars gezelschap.
 En zoals ik zei .. dessert voor iedereen ! 







En voor wie zin heeft in een melkje .. "Op jullie gezondheid" ! 








En met zoveel lekkers achter de kiezen hebben we energie genoeg om lekker te ravotten.
Daar gaan we .. klimmen, glijden, slingeren .. 
Het is een plezier om mijn kleuters in actie te zien.
En zien ze er deze avond een beetje stoffig uit .. 
niet erg, ze hadden de tijd van hun nog jonge leven😁






Emiel en Ilano hebben een nieuw kunstje ontdekt. 
Ik houd mijn hart vast als ik zie wat ze uitproberen. 
En als je denkt dat dit het is .. 
Neen hoor .. ondersteboven gaan ze dan ook nog eens slingeren .. 





Opgelet ! Morgen is er geen school.
Ik zie jullie graag terug op donderdag. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten