zondag 21 juni 2020

23 juni 2020


Op amper 20 kilometer ten zuiden van Gent duiken wielerfanaten de Vlaamse Ardennen in.
Hier geen vlaktes meer, maar beboste heuveltoppen, prachtige panorama's en koppige keiwegen.
Uitdagingen troef voor wie houdt van het betere klimwerk. 
Brengen jullie je fiets mee ??  


Ze zijn met veel, de wielerfanaten van de Tandem. 
Eén voor één rijden ze de schoolpoort door.
En zoals echte wielerhelden dragen mijn Tandemtrappertjes een fietshelm .. veiligheid boven alles ! 
Arthur heeft zelfs zijn outfit aangepast voor vandaag. 
Wij zullen vandaag over de kasseien dokkeren 
en de Muur van Geraardsbergen is ons doel ! 
Mijn wielerploeg heeft net het startblad gesigneerd. 
We kunnen beginnen ..
En omdat het puffen is op de fiets, heeft de juf voor iedereen een koerspetje
want ook nu geldt : de koers is van ons .. en al helemaal van de Tandemtrappertjes. πŸ˜‰

Nog snel even de materialen controleren en gezellig keuvelen met de ploegmaten. 
Wij zijn helemaal klaar voor een dag op de fiets ! 





We verzamelen op de kasseien want dit willen mijn Tandemtrappertjes echt eens ervaren.



Juf Inge is wedstrijdleider en sluit de straat af voor alle verkeer.
En ik spring de fiets op samen met mijn kleuterwielerploeg.



Juf, mijn fiets trilt ! 
Mijn fiets rammelt .. 
Mijn armen trillen .. 
Dit is lastig hoor ! 
Juf .. Juf .. Ju-u-u-f ??? 
Maar ik ben er reeds lang vandoor.. sprintersbenen, weet je wel ! πŸ˜‰πŸ˜€







Oef, de kasseien hebben we gehad .. op naar de Muur van Geraardsbergen,
een echte kuitenbijter ! 
Het gaat even bergop en daarna - het leukste natuurlijk - weer bergaf. 













En het duurt niet lang of de eerste valpartij is een feit. 
Net een beetje tΓ© laat geremd en het achterwiel van een ploeggenoot aangetikt. 
Maar Bess geeft niet op - ze houdt zich kranig ! 
Gelukkig hebben we een wondermiddel .. cedium .. dit lost alles op. 
Vooraleer de finale van start gaat, is er een plaspauze in het peloton. 
Wie Γ©cht moet, loopt snel naar het toilet ! 
Mag het niet tegen een boom ? vraagt er eentje. 
Zeker niet ! antwoord ik .. of de boom valt om. 

En weg zijn we ! 
De finale kan beginnen ! 





We zijn er bijna ! 
De eindstreep lonkt ! 
Onze supporters hebben zich aan de kant van de weg gezet.. 
applaus is ons deel 
en straks misschien eeuwige roem voor de winnaar !

Het applaus geeft mijn rennertjes vleugels. 
In een laatste 'jump' scheuren ze me voorbij..daar ligt de meet ! 
Nog 150 meter .. 


Wie wint, is me niet duidelijk. 
De foto-finish deed zijn werk niet.. maar op zo'n dag is iedereen een beetje winnaar, ook de juf πŸ˜‰
Ook na de aankomst wordt er rustig verder gefietst.


En de supporters genieten .. zelfs voor de allerlaatste is er gejuich en applaus - 
een mooi gebaar ! 

Na de aankomst waait er een plaatselijke bui over.
Ik had immers een overeenkomst met de plaatselijke Frank De Booser. 
Juf, ik voel regen !!! 
Tot ze de klusjesman ontdekken achter de wilgenhutten. 😁😁😁😎



En dan snel naar de bevoorrading ..



Onze picknick eten we in Geraardsbergen, aan de voet van de Muur. 
't Is wel warm hoor in Geraardsbergen, zegt Arthur. 
Waarop Robbe inpikt .. Dat wist ik niet dat het daar zo warm is 😎😁 
Gelukkig vinden we er een plekje schaduw.

In de namiddag ontdekken we de streek. 
Je hebt de Muur van Geraardsbergen met zijn 1000den kasseien.
Wist je dat ze er een traditie hebben van visjes drinken ? Bwah, behoorlijk vies ! 
En ze hebben er de lekkerste taarten 'Mattentaarten' een lekkernij voor snoepers. 

Omdat het behoorlijk warm is buiten, verschuilen we ons in de klas.
We maken opnieuw postkaarten, deze keer met de Muur van Geraardsbergen als decor. 
De foto's zet ik er eerstdaags nog bij .. 
want ook de juf voelt enige vermoeidheid nu het bijna half negen is. 

Slaapwel en ik zie jullie graag donderdag terug !  

Wist je al dat .. het vandaag behoorlijk warm was ??? 
Ik kreeg het wel 1000 keer te horen in mijn bubbel 😁
Tot ik er even genoeg van had en zei : 
Ik denk toch dat het deze nacht gaat vriezen .. en toen werd het stil !!! 
πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten