donderdag 11 juni 2020

11 juni 2020

Ook de paashaas heeft dit jaar af te rekenen met de corona-crisis. 
Iets later dan gepland, huppelt hij rond op campus de Tandem. 
Onze afspraak was gepland op 3 april maar 
ook de paashaas kreeg opdracht 'in zijn kot te blijven'
en vandaag is het zover .. een origineel 'het-zijn-vijgen-na-pasen-ontbijt' -
dit komt later zeker in de geschiedenisboeken 😁

Een nette, ontsmette tafel met kleurrijke servetten - het oogt feestelijk. 
De mandjes gevuld met lekkers ogen ietwat apart.. 
Sint-figuren ?? Hoe kan dat nu, juf ?! 
Hoe kan ik dat weten ? vraag ik. 
Jij weet toch alles ! antwoordt Nonah. 
Mijn ijdelheid is gestreeld .. dank je Nonah 😉
Misschien heeft de paashaas wel last van het corona-virus, je weet maar nooit.. grap ik. 
Zoals jij, juf ! pikt Arthur vlotjes in .. Jij bent ook soms mis, niet !
Zie die oogjes blinken.. sloeber ! 
We genieten samen in onze bubbel van dit lekkere ontbijt. 
Gezellig hoor, juf ! roept Robbe. 
Jij kan goed broodjes smeren, zegt Feline en 
met enkele stevige happen werkt ze haar sandwiches naar binnen. 
Is dit nu ons allerlaatste feestje ? wil deze tafel weten. 
Neen hoor, binnenkort is er nog een allerlaatste frietjesfeest ! 
Gejuich alom ! 










Na het ontbijt - het is al iets na tien uur - lopen we de speelweide op.
Er wordt gespeeld, gerend, geklommen, gelachen en sommigen halen een paar streken uit.


En lukt het niet altijd vlotjes om je doel te bereiken 
dan heb je nog altijd vrienden die je een zetje geven.

Oei, ik heb vuile knieën roept Noah. 
Eventjes het stof wegvegen en klaar ! 




Thenisha komt vandaag voor het eerst naar school sinds corona. 
Leuk dat jij er bent ! 

Robbe knuffelt een boom ! (dacht ik) 
Niks is minder waar .. hij heeft een plan ! .. beweert hij toch. 
Ik mag er niks van weten ! 
Deze twee zitten mee in het complot. 
En ik heb het geweten.. ze hebben er niet beter op gevonden dan grasjes te plukken en 
stiekem de juf te besluipen om haar te kietelen. 
En als ik opspring, gieren ze het uit ! 
Wat een juf lijden kan ! 

Al heel snel is het lunchpauze. Niemand die honger heeft. 
Bess staart me aan en vraagt : Juf, smeert jouw mama ook jouw boterhammen ? 😁😁
De dag is om. Ik heb nog drie opdrachten af te werken.
1. klas ontsmetten
2. blog aanvullen 
3. geschenken vaderdag moeten nog ingepakt worden. 

18.00 uur, ik sluit de klasdeur en ga naar huis. 
Slaapwel en tot morgen ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten