zondag 21 juni 2020

22 juni 2020


Geen schoolreis dit jaar - al stond die zeer hoog op onze verlanglijst - 
want met zijn allen reizen kunnen we alsnog niet. 
En lukt het niet om samen op stap te gaan ..
dan brengt de juf toch al die leuke plekjes naar de Tandem.
Deze week ontdekken we via Tournée Nationale elke dag een leuke plek in België..
van de kust tot de Ardennen..
Steek je kleuter en een leuke reis-outfit, 
maak elke dag een verrassende picknick klaar,
vergeet de zonnecrème en beschermende pet niet 
want wij gaan samen met de zon een leuke en te gekke vakantieweek tegemoet. 

Juf Tania 

Ergens tussen Gent en Brugge zit een onbekend fiets- en wandelparadijs verstopt. 
We ontsnappen even van alle drukte in de prachtige bossen en de vele velden. 

We trekken naar eigenzinnig Gent ! 
.. de stad van de levensgenieters, niks moet .. alles kan. 
Breng je mee een bezoek aan de mystieke burcht 'het Gravensteen' 
of ga je mee op zoek naar Pierke, de bekendste volksheld en Gentenaar met 
zijn typisch wit pakje met rode accenten. 
Samen met Walter De Buck laten we 'het vliegerke' op.




Poppentheater met Pierke, altijd een belevenis... en zeker als Pierke gaat zingen 
ien - twie - drij - vier  Pier es hier, Pier es hier !
ien - twie - drij - vier .. Pier es hier ! 

Jullie kleuter zingt .. jawel, al een aardig woordje Gentsch ! .. met dank aan Pierke 😁

Juf Inge geeft ondersteuning in K2 vandaag.
Ik maak graag gebruik van haar tekentalent. 
Zij tekent Pierke, terwijl ik de berging induik op zoek naar geschikt tekenpapier.
Wie maken zelf onze toeristische postkaarten en Pierke staat model ! 
Emiel ziet het groter - een Pierke-pop, ook leuk voor onze winkel vol souvenirs..
En zij tekenen unieke postkaarten ..


Pierke van Gent !


Vooraleer we gaan picknicken smeren we ons in met een flinke laag zonnecrème.
Handen wassen en een plekje zoeken om te eten.
Gezellig allemaal ! 




En na het eten is het feest ! 
Wij zijn op de Gentse feesten, juf ! 
Doe je mee ? 
Meteen krijg ik te horen dat mijn bengels niet aan hun proefstuk toe zijn.
Ik was al eens op de Gentse feesten en dat was zo leuk .. 
Kan ik best geloven 😃

Deze jongens houden meer van sportief-Gent 
en springen op de fiets in de voetsporen van Gentenaar Iljo Keisse.
En wie fietst, kan al eens pech hebben. 
De ketting van Arthur vliegt eraf. En laat Arthur nu een echte doe-het-zelver zijn. 
Je wilt niet weten hoe hij uit dit herstelwerk gekomen is. 
 Ik verban hem naar de badkamer. Even later neem ik een kijkje :
Ik zal hier nog lang moeten blijven, zegt Arthur, ik krijg het er niet af ! 
😁😁😁
Ondertussen neem ik het over van Arthur en herstel zijn fiets ! 
Flink zo, juf ! roept Ilano enthousiast. 
Waw.. kunnen meisjes dit  ook ? vraagt Noah zich luidop af. 
Girlpower Noah, grap ik.  
In de namiddag maken we een rondvaart langs de Gentse waterwegen. 
De Belgische vlag hangt aan onze boot en iedereen 
neemt een plekje in op onze boot. 
Robbe besluit toch een handdoek mee te nemen aan boord ..
mochten we natte voeten krijgen, zegt hij wijselijk. 😉
Even later is het zover .. er is een lek in de boot. 
Niene heeft de oplossing .. siliconen juf !!  Waar haalt ze het ?!
Na de rondvaart keren we terug naar Eeklo. 
Morgen gaan we weer op stap, deze keer met de fiets. 
Dus trek je koersbroek aan, je rennerstruitje en zet je pet op. 
Zet je fiets tip-top in orde (laat de step thuis) want wij gaan kilometers malen. 
Juf Inge belooft ook met de fiets te komen en 
als ploegleider van de Tandemtrappertjes doe ik natuurlijk ook mee. 

De klasfoto is er ! 
Deze krijgen jullie gratis aangeboden.
Elke aanwezige kleuter kreeg er eentje mee naar huis. 

Kleine opmerking : 
Sommige kleuters willen de foto deze avond mee slapen nemen.
Jullie mogen allemaal in mijn bed slapen, zegt er eentje. 
Niet doen ! gil ik.. of ik ben morgen helemaal gekreukt en sta dan vol rimpels.
Misschien toch even het bed van je kleuter controleren ! 😁😁

Geen opmerkingen:

Een reactie posten