maandag 15 juni 2020

15 juni 2020

Bericht van de directeur : 

MOTD 26:

Plan nog snel een afspraakje bij de kapper dit weekend, want maandag komt de schoolfotograaf langs om 'last minute' klasfoto's te nemen.

Als bedanking voor jullie inzet, begrip en vertrouwen 
tijdens deze pittige coronaperiode (en ook daarbuiten), 
schenken wij elke leerling een gratis klasfoto.

Wij wensen jullie allen een prettig weekend.
Team Tandem/Droomschip
Met vriendelijke groeten.




Schoolfotograaf ..
De klasfoto wordt gemaakt - iedereen present ?! 

Toch eventjes oefenen hoe je in kleermakerszit zit 😉
Robbe en Emilia hebben dit blijkbaar nog gedaan.




En ook de juf speelt voor ÊÊn keer fotograaf in eigen tuin ! 
Mijn trots .. de bloementuin en mijn kleuters 😁


Wat ruist er door het struikgewas ? 




Leve het piratenleven .. 

Ook piraten hebben iets te leren.
Liefst 3 opdrachten liggen klaar voor mijn scheepsmaatjes.
 Opdracht 1 : De gemeenste onder de piraten gooien we benedendeks in het ruim. 
Met een meetlat en een potlood tekenen we tralies, .. 
niet eenvoudig want onze handen hebben elk een andere handeling uit te voeren.








 Heel af en toe heeft een scheepsmaatje een niesbui .. atsjoem .. ajajajaai piraatje, gezondheid ! 
 Opdracht 2 : Woeste Willem leert ons exact hoe je een piratenvlag maakt.
De vlag is verdeeld in vier vakken.
Elk symbool krijgt een vak.. aan mijn scheepsmaatjes om uit te maken waar elk symbool hoort te staan - ruimtelijk inzicht, heel belangrijk voor piraten ! 




 Opdracht 3 : Piraten en hun schaduwmaatjes ! 
Tegen die tijd was de batterij plat van mijn fototoestel .. sorry ! 


Uit de kindermond : 
Waarom kunnen we niet naar zee, juf ? 
Je beloofde dit toch ?

Gelijk hebben ze ! 
Maar toen ik die belofte maakte, was corona nog ver weg. 
En nu kan het dus niet meer .. 

Meteen schakelen de kleuters over naar een volgend onderwerp -
Frietjesfeest in eigen bubbel op de Tandem en het bijna-einde-van-het-schooljaar. 
Ik zal je erg missen ! zegt Nonah. 
En ik zal je nooit vergeten ! zegt Arthur.
Wat een mooie woorden ! 
Dank je wel, lieve schatten van me. 

En dan was er nog deze .. 
Tijdens de middagpauze in onze bubbel 
willen de kleuters heel graag weten 
wat de ander tussen de boterhammen zitten heeft. 
Zo vertelt Bess over de 'samali' (lees ; salami) tussen haar boterhammen. 
Emilia reageert verbaasd op deze uitspraak : 
Dat lijkt echt wel op Frans !! 
(.. en dan heeft ze het over de samali) 😁😁😁



Belangrijk bericht .. belangrijk bericht .. 
Op 16 juni (morgen dus) laatste dag inschrijven voor fietjesfeest-in-eigen-bubbel. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten