zondag 21 juni 2020

25 juni 2020


Wanneer de zoute zee een diepe, zilte lucht over je heen blaast,
krijg je meteen een vakantiegevoel. 
Vandaag spoelt de zee aan in Eeklo. 
Trek je badpak/zwembroek aan - wij duiken het water in 😉 
En we eten een ijsje op ons zonnig terras !  

Eerste opdracht .. smeer me in, smeer me in .. van hier tot aan mijn kin .. 




 Noah heeft alvast heel goed geluisterd .. smeer tot je helemaal wit ziet 😁
en wit ziet hij ! 

En dan is het tijd voor waterpret in de Tandem !
Ik weet één ding zeker .. we houden het vandaag niet droog in de Tandem. 😉



Gelukkig heeft iedereen zijn/haar emmer meegebracht naar school.
Vullen maar, juf !

Er wordt heerlijk gespeeld .. zalig ! Dit is genieten !
En het brengt verkoeling op deze zeer warme dag ! 









Plantenspuiten, waterpistolen of juf die met de tuinslang water sproeit op de kleuters.
Ik doe het zachtjes want het water kan je best koud noemen
dus zet ik de tuinslang op een zachte straal. 














Eventjes pauzeren bij een lekker stuk fruit. 
De handdoeken dienen als picknick-deken of worden om de schouders gelegd.








Na het tussendoortje gaat de waterpret gewoon door.
Nog even want voor de middag sluiten we het waterfestijn af.
Tegen het middaguur brandt de zon echt te fel en dat kunnen we niet hebben. 
Geen 'gemarineerde kleuters' in de Tandem ! 



















Na zoveel pret, zetten we de emmers te drogen alsook het speelgoed. 
De natte badpakken/zwembroeken trekken de kleuters uit en die worden in een aparte zak gestopt 
samen met de intussen natte handdoek. 
Snel de droge kleren aan en dan is er picknick aan zee. 
Na het eten zoeken we de koelte van de klas op. 
Koel kan je het er niet noemen, de temperatuur stijgt tot 36 graden maar 
de brandende zon kunnen we wel ontlopen, niet goed voor onze huid. 

In de namiddag is er ijs voor onze klasbubbel. 
Bess is morgen jarig maar dat feestje bouwen we vandaag al
en of de ijsjes smaken .. 
Dank je wel ! 







En na alweer een leuke schooldag en een geïmproviseerd dagje aan zee kunnen de kleuters naar huis met een rugzak vol verhalen.
Het waterfestijn levert me 1 pet (prinsessen) en 2 onderbroekjes op.
Wie heeft iets tekort ? vraag ik. 
Niemand die reageert ! 
Komaan zeg, die onderbroekjes zijn toch niet vanzelf naar school gekomen ? probeer ik nog. 
Een van mijn kleuters denkt het te weten : 
Ik denk dat de onderbroek met voetballen op van Dries Mertens is !!! 😁😁😁
Ik gier het uit .. stel je voor ! 

Ons Nonah heeft een probleem. 
Enerzijds is ze ontzettend klaar om naar de derde kleuterklas te gaan, 
anderzijds wil ze me niet alleen laten. 💖
Ik probeer haar gerust te stellen - 
de kleintjes van juf Muriel en juf Joke komen na de zomervakantie bij me. 
Maar met dit antwoord is Nonah niet opgezet : Jij kan toch niet tegen kleine prutsen ! zegt ze. 
😊😊😊

Robbe verrast me met een lief kaartje en een bloemetje. 
Jij bent de 'bloemenjuf' en juf Ilse is de 'chocoladejuf' ! zegt Robbe. 
Hoe Robbe dit weet ? Wout zit in de klas bij juf Ilse en die snoept altijd maar chocolade. 
Ken je juf !! 😉

Mijn ontzettende leuke, grappige, lieve klas.
Ik zal ze missen, dat weet ik nu al !
En omdat er zo'n leuke samenhang is tussen mijn bengels,
 heb ik ze volgend jaar allemaal in éénzelfde klas gezet. 
Ik wens jullie allemaal een hele leuke juf en een gezellig schooljaar toe in 20-21.
En denk eraan, mailtjes blijven welkom, ook in de zomervakantie (en nadien) ! 

Imaya heeft me alvast een leuke mail gestuurd. 
Wat doen kleuters op een vrije woensdag ??? 
Wel, Imaya trekt op avontuur in het bos, goed voor een wandeling van 5 kilometer. 
En deze wandeling levert deze mooie foto's op. 
Super Imaya ! 


Familienieuws in de Tandem : 
Vandaag wordt Noah grote broer. 
Mama is naar het ziekenhuis en op het einde van de schooldag bereikt ons het nieuws 
dat Noah er een zusje bij heeft. 
Gefeliciteerd aan mama en papa .. veel geluk met jullie kleintje ! 

Juf Tania en de K2-tjes 

Op de agenda voor morgen : 
We nemen afscheid van onze K3-tjes - zij maken morgen dé sprong !! 
's Middags eten we frietjes, een Belgische lekkernij ! 
In de namiddag eten we alweer een ijsje 😁
Hoor ik iemand klagen ? Ik denk het niet ! 
En ook de werktassen gaan mee naar huis voor de allerlaatste keer dit schooljaar. 
In de knutseltas zitten de reserve-kleren, schilderschort en enkele oefenbundels en kunstwerken.  
Ook het piratendiploma krijg elke kleine piraat uitgereikt ! 
Tot morgen ?!



1 opmerking:

  1. Wat een fantastische 'zeedag' ! met alles erop en eraan : badpak - water - zonnecréme - ijsjes....wat wil een mens nog meer! SUPER
    Wat worden jullie toch verwend bij juf Tania!
    geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen