dinsdag 7 maart 2017

8 maart 2017



In het grote bosorkest duiken de eerste jongen op. 
En zoals een gekende spreuk zegt : zo d'ouden zongen, zo piepen de jongen ! 
is hier echt wel van tel. 
We zoeken op een pc het lentelied van Plop op. 
Zo leren we dat er lentekriebels zijn, 
je 1000 bloemen ruikt in de lente en dat er ook zoiets bestaat als lentemoeheid.
Ons Kayla heeft haar outfit aangepast aan het thema van de week. 
Prima ! Dat stemt me blij ! 
 Mijn kleuters ontdekken 'magisch zand'
en dat zand heeft vele mogelijkheden.



 Deze jonge knapen kiezen voor het kasteel en hun stoere ridders
 Ook de smartgames zijn in trek .. eventjes het inzicht testen

Een ander groepje gooit zich tussen de rekenstaafjes. 
Kijk en vergelijk .. meten !
 Een puzzelwedstrijdje tussen deze twee meisjes. Best spannend !


 Trots een fan te zijn !! 
.. van onze Tandemtrappertjes natuurlijk .. 
 Vandaag kregen onze fans hun supporterskaart en de beloofde sleutelhanger.
We hebben twee soorten in onze collectie sleutelhangers 
Nu kan je waarschijnlijk wel raden
welke sleutelhanger het populairst is .. 
neen, ik heb onze kleuters niet beïnvloed ..😊

Ons streefdoel hebben we nog niet gehaald, 
We hebben nog een aantal supporters te gaan.
Kom op, we zijn er bijna !
Voor allen die reeds supporter zijn, DANK  JE  WEL  !!
De tekening die je op de supporterskaart vindt is 
een eerbetoon aan kunstenaar Romain Coemelck.
Hij maakte 10 jaar geleden deze exclusieve tekening voor de Tandemtrappertjes. 
Het gaat je goed hierboven, Romain ! 

GO 75 ! viert .. 
De hele basisschool houdt klusjesdag ! 
En zoals het een goede werfleid(st)er betaamt, heb ik een werklijst opgesteld - 
alles in het teken van de opendeurdag van 18 maart ! 
 Decoraties hangen ..
 Een massa foto's kleven, ..
 ja ja, netjes in het midden ..
perfect afgemeten tot op de millimeter ..
Mijn collega's steken maar al te graag een handje toe.
 Liefst 140 foto's hebben we al .. wie weet wat er nog volgt .. 
Juf Anne en Juf Stephanie gooien zich met veel ernst op deze taak !
 Juf Joke doet het met de lach ! 
Juf Muriel is in de weer met de hogedrukreiniger en pakt 'haar' tuintje aan. 
 Na het kleefwerk gaan juf Joke en ik aan de slag om de foto's een plaats te geven aan de wanden.
Intussen verkneukelen juf Muriel en juf Ilse zich bij de foto's .. 
Moet je dat kapsel zien ! En die trui !
Echt waar ? Heb je dat nog gehad ? .. 
Laat ze maar lachen, ik weet wel beter !
Stilaan krijgt onze fotobox vorm maar we hebben nog veel te doen ! 
Vanaf nu geldt er dus een nieuwe regel : Geen ouders toegelaten in de kleuterafdeling !
Wij houden het resultaat nog een tijdje verborgen voor jullie. 
Op 18 maart kan je het resultaat komen bewonderen !! Tot dan !! 

Het is internationale vrouwendag ! 
Vandaag mogen mijn jongens de meisjes eens extra verwennen in de klas-
misschien kunnen zij de klas eens opruimen 😊
Hopelijk komt er geen protest van mijn jongens ! 

Een mens komt soms voor hete vuren te staan. 
Zo duikt Yusur vandaag in een schilderschort 
en die blijft aan haar oorring hangen.
Daar staat ze dan, het arme kind. 
Kom bij me, ik knip het los ! zeg ik. (De schort natuurlijk)
Yusur komt met een bang hartje aangestapt .. 

Niet in mijn oor, juf ! 
Yusur toch, dat zou ik toch nooit doen !

Kayla heeft dorst en heeft een flesje water bij. 
Nu zit er precies een 'spanbandje' rond zo'n flesje. 
Kayla, eigenwijs als steeds, probeert het flesje te openen .. jawel,  met haar tanden.
En dan gebeurt het, het spanbandje komt vast te zitten tussen haar tandjes. 

Wat volgt is een kleine ingreep met assistentie van juf Nicole. 
Gelukkig konden we het losmaken zonder schade toe te brengen. 

En wat te denken van Yari (K3) 
Springt die gisteren van het speelkasteel en botst recht op een paal.
Gevolg .. een immense buil .. gelukkig doet een 'coolpack' wonderen. 

Vandaag ziet Yari er al een pak beter uit !

2 opmerkingen:

  1. Lieve Juf Tania , Vrijdag is het fruitdag mogen we langskomen om te schillen ? En ik heb een belofte tegenover Juf Anneke voor mee te gaan zwemmen ... Maar ik beloof plechtig dat ik niet zal spieken hihi.. Als je flyers genoeg hebt , mag je ze gerust meegeven ik stop ze met veel plezier in de brievenbussen van de omliggende straten.
    Vele groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeioei, daar had ik niet aan gedacht .. kan je blind schillen, dan leg ik een blinddoek klaar ;-) (grapje !)

    BeantwoordenVerwijderen