zondag 5 maart 2017

6 maart 2017

Als je in de lente vroeg genoeg opstaat,
kun je de muzikanten van het grote bosorkest
hun instrumenten horen stemmen.
Tot de dirigent van dit bijzondere orkest
bij het ochtendgloren het startsein geeft.
Dan klinkt als uit één bek de prachtigste muziek !
En krijg je vanzelf zin om mee te zingen.
We hebben een nieuwe vriend in de klas, eentje met prachtige veren ..  

(foto volgt - batterij fototoestel vergeten en batterij smartphone helemaal plat -
kan tellen voor een maandag, niet ?!) 
Daar sta je dan, maar niet getreurd .. morgen breng ik alles in orde ! 

Mijn kleuters krijgen allemaal een veer en 
die veer moeten ze zo lang mogelijk in de lucht zien te houden .. 
dus blazen maar.
Niet eenvoudig maar na enkele oefenbeurten begint de opdracht aardig te lukken.
 En wie de veer toch laat vallen, begint meteen opnieuw. 
Daar gaan we dan ! 

Deze week zullen we tal van opdrachten uitwerken
en zo het boek 'het grote bosorkest' volledig uitwerken. 

Omstreeks 11.30 uur vertrek ik met alle kleuters naar de eetzaal.
De oudsten zorgen voor de kleinsten en 
ik spurt van de ene tafel naar de andere.
Gelukkig heb ik tijdens de vakantie mijn conditie nog wat aangescherpt.
Op één uur tijd verplaatsen we ons richting eetzaal,
pakken we de schooltassen uit,
verorberen we de inhoud van de brooddozen,
(de nieuwe instappertjes waren té moe om nog een hap  te nemen en vielen meteen in slaap)
trekken alle jassen aan,
stappen we terug naar de kleutertuin
én houden we met zijn allen een sanitaire stop. 
Het moet niet gezegd dat de leerkracht van toezicht 
nadien dolgelukkig is met een kwartiertje pauze
waarin we zelf snel een boterham tussen de kiezen slaan.
Om er nadien dan weer in te vliegen ..




Vandag hebben we een jarige te vieren .. 
Alessio is 5 jaar !! 
Mijn taart had maar één kaarsje maar het was wel cijfer 5 ! 
 Correct dus ! 
De jarige verwent de klas met een 2 stapels pannenkoeken.
Aan die snoet te zien, lust Alessio wel een (of meerdere) pannenkoekjes !
 Zie ze smullen ! 
Die stapel pannenkoeken wordt helemaal weggewerkt door mijn bengels én met smaak.



 De bakker van dienst ?? 
De papa van Alessio .. 
dank je wel, de pannenkoeken waren heerlijk !

Er wordt geschilderd, geknutseld, gespeeld,
gelachen en gepraat, 
kleuters gaan in gesprek met elkaar over de voorbije vakantie ..
Sommige kleuters hebben tijdens de vakantie een tekening voor me gemaakt, hoe lief !
Wat worden ze toch groot, kan ik nog net bedenken.
En dan komt Fien aanzetten met een boek ! Een boek over, jawel, paarden ! 
Gekregen van Zoë en jij moet er uit voorlezen ! luidt de opdracht. 
Wat een boek ! Hoe begin ik hier aan ??? 
Maar het boek brengt inspiratie en zo wordt een informatieboek toch nog een leuk vertelboek.
Mijn kleuters liggen in een deuk als ik hen vertel dat ook paarden schoenen hebben,

liefst stuks of 2 paar. Ja ja, hoefijzers !
En dat ook paarden gepoetst worden ..
en dat ze neefjes hebben met gestreepte pyama's aan (zebra's) 
en de nichtjes ezels zijn die nooit leerden hinikken. 
Zo weten we dat er verschillende rassen zijn zoals het Fins paard -
nu denkt Fien dat dit paard haar naam draagt😊
en er ook een Vladimir is, een paard met afkomst uit Rusland -😊
net zoals onze Vladimir uit de eerste kleuterklas. 
Een genietmomentje met mijn K2-tjes. 
Mijn collega, juf Ilse en mama van Fien vindt het reuze ..
maar ook ik heb binnenpretjes, want het boek keerde mee huiswaarts 
en ik gaf Fien een geheime opdracht : 
Vraag mama deze avond het boek voor te lezen.
Zo zie je maar : Wie laatst lacht best lacht !!! zegt een spreuk.😀😀😀


Na school is er nog werkvergadering voor de werkgroep GO 75 ! 
Bergen voorbereidingswerk hebben we al verzet 
en het resultaat kan je komen bewonderen op zaterdag 18 maart. 
Tot dan !! 

Oproep .. oproep .. oproep .. oproep .. oproep .. 
Als er nog mensen zijn die fan willen worden van onze Tandemtrappertjes ..
aarzel dan niet en bezorg ons je inschrijving !
Je maakt er ons heel blij mee.
Met de opbrengst willen wij een fiets kopen voor onze kleuters.
Zeker doen ! 

Vandaag kregen we nog extra leden dankzij Fien (K2) en Lou (K1B)
Bedankt aan alle mensen die de Tandemtrappertjes een warm hart toedragen
en lid werden van onze jeugdploeg ! 
BEDANKT  !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten