donderdag 30 maart 2017

30 maart 2017


Wat word ik toch heerlijk verwend door mijn ukken en hun ouders ..
Mijn klas ziet er steeds meer uit als een bloemenwinkel, leuk hoor ! 
Deze keer krijg ik van Xander en Nathan mooie lentebloemen .. 
Dank je wel, jongens ! Xxx
ICT in de kleuterklas, 
je kan er niet omheen dus diep ik de Ipads op met enige koudwatervrees. 
Gelukkig zijn mijn kleuters vaardiger dan ik dacht en gaan ze  zelfstandig aan de slag.
Zo kan ik met een ander groepje nog enkele opdrachten afwerken.

 Het is een prachtige lentedag dus besluit ik tijdens mijn vrije middag op stap te gaan.
Ik loop langs bij Frituur den Beir - ik mocht enkele foto's uitlenen voor de opendeurdag -
en op weg naar de markt loop ik Justine -jongste dochter van juf Anne-  tegen het lijf.
Omdat het nogal dorstig weer is, besluiten we een terrasje te doen.
Gezellig toch ?!
Even later is juf Joke er ook .. Ziet er hier gezellig uit, lacht ze en prompt schuift ze een stoel bij.
Ook zin in een frisdrankje ??
Plots getoeter .. 
juf Anne die nog naar de apotheek moest, vraagt zich af wat wij daar zitten te doen ?? 
Wel collega, genieten van deze mooie lentedag !! Wat anders ?!
13.05 uur, de plicht roept, althans voor de collega's want ik heb een vrij lesuur.
Wijselijk keer ik terug naar school.
Nu het zo droog is, hebben onze aangeplante viooltjes water nodig.

En ook moet alles nog klaargezet worden voor het paasontbijt. 
Daarvoor dient dus een vrij lesuur 😉
Op 2 april is Julie jarig en dat vieren we vandaag !
En er is appelcake voor iedereen.
Eerste proberen de cake 'eerlijk' te verdelen in 20 partjes.
Xander komt het van nabij bekijken ..
En dan .. smullen maar !

En wie jarig is, kiest ook vaak voor een boek uit onze verjaardagsactie.
Julie koos voor 'Het boek zonder tekeningen'
De tekst is hilarisch en de kleuters vinden het reuze !

Na school poets ik nog de klas  en boen ik de vloer tot die blinkt als een spiegel.
Dan nog de bestelling broodjes ophalen voor het paasontbijt van morgen én klaar !

Morgen om 7.30 uur zijn we er weer ! 
Tafels indekken, broodjes smeren, drank koelen,
en alle zoetigheid presenteren in leuke mandjes.
Het wordt een super-gezellig paasontbijt !! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten