vrijdag 10 maart 2017

10 maart 2017

Lentekriebels, 
lentekolder .. 
de lente hangt werkelijk in de lucht.
En na al de regen van de voorbije weken zijn we best blij met dit mooie weer. 

De K3-tjes gaan zwemmen.
Blijkbaar krijgen zij niet genoeg van al dat water ..
Meme Christine (meme van Fran)
 en mama Mieke (mama van Cynthia) 
helpen de kleuters bij het aan- en uitkleden in het zwembad. 
Wij besluiten wijselijk om vandaag te genieten van die heerlijke, eerste zon. 
We trekken naar buiten en duiken onze tuin in.
Zwerfvuil verzamelen, wieden, snoeien waar nodig en harken.
Juf Joke loopt extra toezicht, zodat ik me volledig kan concentreren 
op de 'grote lenteschoonmaak' van de kleuter(bloemen)tuin
 Gelukkig kan ik rekenen op een paar enthousiaste kleuters die
maar al te graag een handje toesteken.
En na een uurtje flink doorwerken ligt ons tuintje er mooi bij. 
Papa Freddy komt langs en klopt de paaltjes netjes in de grond. 
Onze tuin is een pareltje ! Dit is genieten !

Verrassing .. 
Nathan en Xander hebben een verrassing voor me..een doosje verse aardbeien. 
Dank je wel ! 
Extra vitamientjes voor de juf .. het zal me goed doen ! 
Wat een heerlijke verwennerij !

Ook de jongens hebben elk een doosje aardbeien bij. 
Het wordt een ware smulpartij tot Nathan er plots genoeg van heeft ..
Ik bewaar er eentje voor mijn papa want hij is al 150 jaar ! 

Nu wist ik dat aardbeien héél erg gezond zijn
maar dat je er zo oud van wordt .. 😊

In de namiddag is papa Freddy er weer.
Deze keer schilt hij twee kommen lekkere appels voor de kleuters,
een gezond en sappig tussendoortje. 

De zon klopt overuren en een lokale 14 graden in Eeklo doet ons dromen van meer. 
Omdat de lente nog pril is, durven we hopen op meer beter weer. 
Fien heeft een CD bij van studio 100 met allerlei leuke liedjes. 

Had je 10 miljoen wat zou jij dan doen .. inspireert mijn kleuters.
Een feestje ?? 
Daar hebben mijn kleuters wel oren naar. 
Helaas, ik heb geen 10 miljoen vertel ik mijn kleuters. 
Thibault is er als de kippen bij .. Ik wel hoor ! roept hij blij.
Waarop Fien zegt : Jij geeft dan een feestje !!! 


In elk geval 10 miljoen of geen 10 miljoen, feesten doen we toch ! 
Party-time !!

De dag sluiten we samen af in onze klas.
We overlopen nog eens de voorbije dag !
Die was zo leuk ! 
Ons tuintje ligt er prachtig bij.

Een koppel duiven zit in de bomen van ons tuintje.
Misschien bouwen ze wel een nest ! opper ik. 
Thibault weet alles over duiven blijkbaar.
Zo krijg ik te horen dat pepe duiven heeft én duivenhokken.

En jawel, Thibault heeft zijn eigen hok én een spierwitte duif. 
Zo weet hij ook dat duiven wedstrijden vliegen 
dat je best kom-kom-kom roept naar de beestjes (zoals pepe dat doet)
en dat je duiven zaden geeft 
en dat alle hokken kraaknet moeten zijn. 
Ik kan er ook een aardig mondje over meespreken,
mijn opa zaliger was ook duivenmelker.

Zoals ik reeds zei : duiven vliegen wedstrijden .. 
Pepe brengt ze ergens naar toe en dan vliegen de duiven terug naar huis weet Thibault. 
Ik haal mijn vakjargon boven : 
Als de duiven vallen, wordt er gecontroleerd welke duif het eerst thuis is.
Thibault kijkt me wel heel verbaasd aan.
Juf Tania, duiven vallen niet, ze stappen in hun hok !
krijg ik te horen. 😊

Als ik dan vraag of hij duivenmelker in spé is, weet hij het niet zo goed. 
Ik moet er eens over denken, krijg ik als antwoord. 
En als je denkt dat dit het einde is van dit verhaal.
Neen hoor, Thibault heeft in zijn hok, 3 jongen. 

Een zeldzame soort die duivenmelkers ..

Wist je dat ..
Radjon heeft het niet zo begrepen op de duivensport ..
Laat ons zeggen dat het hem maar matig interesseert ..
Hij heeft het meer voor de bokssport zoals je kan zien. 


Aan allen een fijn weekend 
of zoals een kleuter goedbedoeld zei ..
Een vuil weekend, juf !!  😊😊😊


Geen opmerkingen:

Een reactie posten