woensdag 15 maart 2017

15 maart 2017

Deze morgen is het verzamelen aan de schoolpoort bij de brievenbus ..
Zou er post zijn ??? 

 Nathan en Xander weten het wel .. Ja, er is post !!!  roepen ze tegelijk.
 Voor de zekerheid toch even kijken. Wie weet is alles weer verdwenen ! 😉😉😉
 Zie je wel, we hebben post !!! 

 En de verjaardagskaarten komen dan ook van de twee broertjes, 4 stuks in totaal.
Fantastisch ! 
 Iedereen glundert ..
 zo halen we zeker ons vooropgestelde doel, maar er kunnen nog een pak kaartjes bij .. 
dus kruip in je pen en bezorg ons je verjaardagswensen !
Haast je, we hebben nog twee dagen de tijd.

Deze ouders deden het alvast. Dank je mama en papa Nathan&Xander
 De collectie kaarten van K2 ..


 Vandaag zijn we er als de 'kippen' bij om te werken.
We werken verder aan het allermooiste ei
en leggen de basis voor het schilderwerk van morgen.

 Julie en Rayan gaan puzzelen.
Julie kiest voor de K3-puzzel en 
Rayan puzzelt een puzzel van Musti bij elkaar, met de hulp van zijn klasvriendjes.
Flink zo ! 
 Na de schilderwerken ruimen we onze klas op.
Het is woensdag en dan komt de poetsvrouw langs om onze klas een grondige poetsbeurt te geven.

Het is fantastisch weer buiten. 
De mutsen en sjaals verdwijnen in de schooltassen.
We hebben het gehad met de winter.
En geef toe, een muts is 'not done' bij deze temperaturen. 

Niet iedereen is het blijkbaar met me eens. 
Enkele kleuters volharden en dragen ook bij dit mooie weer hun muts. 
Aan de schoolpoort ontstaat een dispuut .. daarom nog even dit ..
Beste ouders,
wees gerust, ik zorg ALTIJD en OVERAL voor jullie kleuters,
elke dag opnieuw. 
Alles wat ik doe, doe ik met een groot hart voor jullie kinderen ! 
Jammer dat dit niet altijd gewaardeerd wordt. 

 Het is woensdag, de zon schijnt en ik probeer het voorval snel te vergeten. 
Ik heb nog een pak werk te verzetten voor de opendeurdag en 
ook meester Klaas verwacht nog een artikel van me voor de schoolkrant. 
(Het is dan ook bijna Pasen)
Ik verwerk ook de afspraken voor het oudercontact.
Ook deze keer is het een puzzel 
want vele ouders willen na school onmiddellijk een afspraak.
Dus wordt het schuiven. Ik probeer met iedereens wensen rekening te houden. 

Maar eerst naar de bloemist. 
Wat een keuze aan vrolijke kleurtjes. 
Ik voel het .. dit wordt moeilijk. 
Eindelijk heb ik de knoop doorgehakt. 
Mooi hé !!! ( Ik word er meteen goedgezind van !!! )
De bloemist knikt instemmend, nu nog de rekening betalen .. 
Aan iedereen een fijne en zonnige woensdagnamiddag .. 
Geniet ervan ! Het duurt nog maar even !

En dan was er nog dit .. 
Dat onze school jarig is, is al lang geen geheim meer voor onze kleuters.
Naar de leeftijd is het nog raden. 


Wanneer ik mijn bengels vertel, dat de jarige 75 kaarsjes mag uitblazen,
valt Fien net niet van haar stoel ! 
75 jaar .. dan kunnen we de school bijna begraven !! roept ze luid. 
Oei Fien, nu ben ik even van mijn melk 😏😏😏

2 opmerkingen:

  1. Lieve Juf Tania ,
    Wij kennen jouw nu toch al een aantal jaren , Ons Shania heeft reeds een groot deel van haar kleuter - jaren bij je doorgebracht ! Nu zit ons Cynthia bij je in de klas en onze Mathis volgt nog. Door de jaren heen , zit je diep in ons hartje ! Je bent een mens met een gouden hart !! Dit mag zeker gezegd worden , Dag na dag , tot in de late uurtjes ben je bezig voor je kleuters! Een voorbeeldige Juf !! Vind dat dit wel eens mag gezegd worden , Geniet van je middag en tot morgen xxx Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen