maandag 27 maart 2017

27 maart 2017


Maandagmorgen, de laatste schoolweek gaat van start 
en een welverdiende paasvakantie staat te drummen. 

En zoals elke maandagochtend starten we met een kringgesprek ..
Hoe was je weekend ?? 
Natuurlijk hebben de kleuters heel wat te vertellen. 
Xander en Nathan gingen speurneuzen in de bibliotheek. 
Yusur bracht een gele paaslelie voor me mee.
Thibault volgde de voetbalmatch van de Rode Duivels, samen met pepe. 
Fien ging op wandel met tante Britt en nonkel Tim.
Julie was op zoek naar een paar roze schoenen en vond deze in de schoenenwinkel, 
de schoenen van haar dromen zo blijkt !  
Khaïrath toerde met bus 58 (??) Waarheen weet ik nog steeds niet ! 😉
Sami heeft een nieuwe auto, een blauwe.
Alessio kreeg een beker op zijn hoofd, dankzij grote broer Jordy. 
.. 
 Onze GON-juf Katrien heeft ook een nieuwtje voor ons;
Zij is jarig en verrast ons met een mandje paaseitjes.
Dank je wel juf Katrien en een fijne verjaardag ! 
Terwijl ze met enkele kleuters aan de slag gaat,
maken wij in het grootste geheim een kroon een een mooie tekening ! 
En daar is juf Katrien heel blij mee ! 
.. 
 Even later loopt juf Anne binnen in onze tweede kleuterklas. 
Kindjes, Tom Boonen heeft weer niet gewonnen.
Hoe kan dit toch ? Is hij misschien oud ? 
Mijn kleuters weten niet waar ze het hebben en weten  niet wat te antwoorden. 
Ik weet het .. grap ik .. 
bij een volgende wedstrijd loop ik met een schaar
 langs het rennersdorp
en prik ik alle fietsbanden stuk, 😈😈😈behalve die van ..  
Juist, Tom !  
Mijn kleuters raken nu pas echt in de war !
Tot Thibault aangeeft .. Dat is niet eerlijk, juf ! 
Je zal gestraft worden, denkt Julie. 
Als ik hen zeg dat dit een flauw grapje is, valt de spanning meteen weg. 
Oef ! Juf toch !  
 Hoor ik daar enige opluchting ?!? 

Tijdens de speeltijd komen de jongens van K3 aandraven met een verslaggeving 
van de match van voorbije zaterdag. 
Len -voetballer in hart en nieren- 
 is niet te spreken over de prestaties van de Rode Duivels.
Alleen Lukaku krijgt nog wat respijt. 
Vic (K3) geeft eerlijkheidshalve toe dat hij 
tot op het einde het kamp van Griekenland heeft gekozen. 
Amir is geschrokken .. Amai ! En België dan ? 😊😊
Zo zie je maar, je bent maar zo goed als je laatste prestatie ! 
Ook het 'neuzekes'incident van Dries Mertens krijgt de nodige aandacht. 
Juf Anne keurt dit gedrag blijkbaar goed want ze vertelt de kleuters 
dat ze dit ook bij mij doet als ik niet flink ben. 
Kwade blikken kijken naar juf Anne .. of wat had je gedacht !! 
Dit mag niet hoor ! 

Het is een prachtige dag, de zon presteert overuren ..
maar wij hebben amper de tijd om te genieten. 
Er staan schilderwerken op de agenda !! 
Als afsluiter van de dag, lees ik nog een verhaaltje voor. 
Anna en Talip vallen als een blok in slaap .. last van het zomeruur ?? 

Oproep aan de ouders .. 
Beste ouders, 
Breng morgen de invulbrief voor het medisch onderzoek binnen,
ik bezorg alle brieven deze week nog op het dokterskabinet !  

Dank voor de medewerking


Geen opmerkingen:

Een reactie posten