woensdag 29 maart 2017

29 maart 2017



Deze morgen staan de voetbalgekke jongens van K3 aan mijn klas.
Ik krijg een volledige verslaggeving over de wedstrijd die de rode duivels 
gisteren speelden.
Die wedstrijd heb ik moeten missen door het oudercontact. 
Maar de jongens brengen me volledig op de hoogte. 
Vic vertelt vol trots dat hij deze keer wel supporter was voor de duivels. 
Wel Vic, dat maakt me trots ! 

Len was blij met de voorsprong tot de duivels die weer uit handen gegeven hebben. 
Hoe is dit toch mogelijk ! opper ik en ik foeter er op los. 
Volgens Len verliep de wedstrijd niet helemaal eerlijk. 
Een doelpunt werd afgekeurd en er was helemaal geen buitenspel legt Len me uit. 
Die scheidsrechter kent er niks van ! voegt hij er nog aan toe. 
Zo hoor je het ook eens van een kenner, Len is immers 'duiveltje' bij de goalgetters. 

Ik vind het heerlijk om de verslaggeving van de kleuters te horen. 
😈😈😈



 De paasmandjes zijn eindelijk klaar, 21 stuks staan te wachten op een heerlijk chocolade-ei.
Maar wanneer zal die paashaas langskomen ? 
Nog eventjes geduld, hij komt er snel aan !


 De nieuwste rage in de klas is boetseren.
Ik ben verrast door het resultaat ! 
Een paashaas, een sneeuwman .. knap werk ! 


 Ooit al gehoord van een 2-delig kleurenpatroon ? 
Mijn kleuters weten er alles van ..
 De paashazen krijgen allemaal een 2-delig streepjesjurk cadeau ! 
Zijn ze niet knap ?!
 Een knipoefening en plaatjes in logische volgorde rangschikken 
vraagt heel veel concentratie van mijn K2-tjes.
 Met veel enthousiasme werken ze de opdracht af. Leuk !
 Even verderop ontdekken de kleuters volop het magnetisme. 
En Thibault is de held van de dag.
in zijn eentje gaat hij de uitdaging aan en legt een puzzel van 49 stukken. 
Niet eenvoudig want alle puzzelstukken hebben dezelfde vorm. 
Flink zo, Thibault ! 

En dan was er nog Cynthia .. 

Cynthia is blijkbaar fan van Tom Boonen. 
Hoe dit komt, is me echter een raadsel. πŸ˜‰
Als ze maandag naar bed gestuurd wordt door haar ouders, is ze boos. 
Er loopt op vtm immers een reportage over de renner 
en die reportage wil Cynthia niet missen. 
Dat is nu eens een trouwe supporter ! 

Ook juf Anne had een nieuwtje voor me .. 
OK, ik beken ! 
Ik heb gefoeterd op de Rode Duivels en ik heb ze eventjes 'krabbers' genoemd. 
Natuurlijk moest juf Anne dit zo nodig zeggen aan haar man, 
die al helemaal 'voetbalgek' te noemen is.
En wat zei hij - nooit gedacht van Luc trouwens - 
hij is altijd zo minzaam en ik ben zijn grootste fan tijdens wielerwedstrijden- 
Zou haar eens willen bezig zien op het voetbalveld ?! 
Wel Luc, ik kan het je verzekeren, het zou een monsterscore worden ! 
Ik geef nooit af , NOOIT !! Ik ben een echte doorzetter, een doorbijter ! 
De Duivels kunnen nog iets van mijn doorzettingsvermogen leren. 



1 opmerking:

  1. Ja inderdaad, maar mijn Lucje had het meer over je mooie gekleurde beentjes en die zouhij heel graag eens in actie zien..😺😺

    BeantwoordenVerwijderen