maandag 13 maart 2017

13 maart 2017


Mijn werkweek begint op een onmenselijk vroeg uur.
Ik heb een afspraak met de leerlingen zorg van het KA
want op 25 april trekken we samen met de kleuters naar
het rust-en verzorgingstehuis Dr Coppens. 
Eventjes de planning doornemen en aanpassen .. 

Even later komt de GON-juf, juf Katrien binnen gewaaid
en ook een assistente van de KULeuven is present.
Vandaag worden de testen voor een nationaal onderzoek afgenomen.
Wie toestemming gaf, neemt deel aan het onderzoek
en jawel, ook ik word even doorgelicht.
Een immense vragenlijst moet duidelijkheid brengen in 
de verwerving van getalbeelden in de kleuterklas. 

De boekenbox moet binnen in de bibliotheek
en ik krijg nog foto's toegestopt voor de fotobox van zaterdag as.
Ik sleep de themadozen van Pasen binnen in mijn klas.

En dan begint de schooldag pas echt ! 
Het is duidelijk, de lente is in het land.
Fien heeft een kleedje aan met 'vogel'print
Anna lijkt wel de lentefee met haar bloemenkroon
en Takwa heeft hier en daar een bloem in haar haren geprikt..
Wat is de lente toch een vrolijke tijd ! 
En nu de zon schijnt, stralen we van geluk ! 
Heerlijk toch die mooie, zachte en zonnige dagen.
Al moeten we toch even uitkijken voor die felle zonnestralen.
Smeren is de boodschap 

Onze eerste opdracht voor vandaag : Verander de klas in een 'paasdecor'
Natuurlijk kan een koppel hazen niet ontbreken.
 Ook de haan en het kuiken én een stel 'zwarte' schapen mogen er bij.
En deze paashaas duikt meteen de tuin in met zijn hark.
Het geeft een echt lentegevoel !

Yusur is jarig .. 5 jaar wordt deze kleine meid.
Ik heb taart ! Vieren we nu feest ? vraagt ze me.
Dat feestje stel ik nog even uit want taart eten zo vroeg op de dag ..
neen, taart eten we tegen koffietijd .. zo rond drie uur .. 
 Wie jarig is, krijgt een kroon en mag kaarsjes blazen ..
 Blazen maar !! 
 Smakelijk iedereen !
En of die taart smaakt ..


Nog een fijne verjaardag, Yusur !




Geen opmerkingen:

Een reactie posten