maandag 6 maart 2017

7 maart 2017


Vandaag geen vrij lesuur maar intern overleg met de zorgco.
Deze voormiddag zitten we samen en bespreken we de vorderingen van jullie kleuter(s)
Juf Ilse vangt mijn kleuters een uurtje op want juf Stephanie kan er niet zijn.
Dus bedankt juf Ilse ! 

In de vroege ochtend gaan we eveneens op zoek naar de eerste tekenen van de lente !
Prachtige lentebloeiers in ons kleutertuintje en
sneeuwklokjes overal ..
Julie is best onder de indruk en vraagt : 
Hoe weten de bloemen als de lente er is ?
Moeilijke vraag, Julie ! 
Ik probeer een correct antwoord te vinden 😓
En Alessio is blij met de bloei van 'kroketjes' (lees : krokus)

Onze gevederde vriend is ook op de afspraak !
Samen luisteren we naar het bosorkest en 
deze morgen zijn de vogels in de schooltuin best actief !
Gelukkig is het droog tijdens onze activiteit 😉
Een aantal takken met uitlopers nemen we mee naar de klas.
Zou het nu echt lente worden ? 
Met een beetje geluk zien we over enkele dagen jonge, frisgroene lenteblaadjes.



In de namiddag staan er nog enkele opdrachten in onze klasagenda.
Eentje bracht een doos 'mageten' (Lees : magneten) mee.
Alessio gaat op onderzoek uit. 
Hoe werkt het magnetisme eigenlijk ? Een lesje in wetenschap en techniek ! 
Alessio exploreert en experimenteert volop ..
.. en is achteraf best tevreden met zijn constructie. 
Andere kleuters knutselen een uiltje dus schilderen maar ! 



Zoë gaat op zoek naar wat informatie in allerlei boekjes
maar vindt niet meteen wat ze zoekt !
Misschien moeten we wel eens naar de bibliotheek, zegt ze tegen Matthias die 
al op weg is om een nieuwe stapel boeken.
En deze jongens zijn echte vrienden van de natuur .. 
ze willen immers een bos planten in de zandtafel. 
En ik .. ik laat ze maar .. benieuwd wat ze er van terecht brengen - wordt vervolgd ! 


En ja, er ontbreken enkele kleuters maar die namen tijdens mijn 'fotoshoot' een sanitaire stop. 
Moet ook gebeuren natuurlijk ! 

Kinderen en grootspraak !
Deze morgen komt Thibault bedrukt de klas binnen gelopen. 
Hij houdt zijn handje aan zijn hoofd.
Zorgen, Thibault ? vraag ik hem. 
Neen, ik zweet, lacht hij .. 
We waren te laat en ik heb me moeten haasten ! 

Cynthia verrast me dan weer met een leuke tekening
en kleine Anna verwent me met lieve woordjes : Ik vind je lief, juf ! 
Mijn kleine 'druktemakers' zijn soms echte schatjes. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten