dinsdag 28 maart 2017

28 maart 2017



Oproep aan de ouders van K2 en K3

Past je oude jeans niet zo goed meer,
is je rokje nu echt wel té kort voor een extra seizoen ..
Bezorg ons dan je kleuterkleding. 
Onze voorraad reserve is weggewerkt.
Wij zoeken slipjes (jongens en meisjes) en broeken/rokken/jurkjes. 
Alvast dank ! 


Yusur is in de ban van Pasen.
Alles wat geel is verzamelt ze .. 
en vandaag heeft ze een paaslelie bij .. voor de juf en de paashaas ! lacht ze.


Ook de bloemen die ik cadeau kreeg van Cynthia doen het goed in onze klas.
En jawel, ook deze bloemen kleuren geel ! 


We hebben nog een drukke agenda af te werken dus beginnen we er maar meteen aan. 
Eitjes boetseren uit plasticine en doosjes vullen.
Anderen maken dan weer een paashaas uit plasticine, tof !
Tiana vindt het dan weer jammer dat het geen echte eieren zijn .. 
Eitjes van chocolade hé, juf ! Lekker !


Een andere groep prikt, scheurt en kleeft een jurkje voor de paashaas.
Een werk van lange adem, zo blijkt !
Iedereen is druk in de weer want pasen komt er nu wel heel snel aan.
Volhouden hoor ! 
Bijna zijn alle opdrachten afgewerkt.


Groep nummer 3 werkt aan een konijn ..
Knip en kleef is de opdracht .. en het resultaat ?
Grappige konijnen ! 

Het weer is schitterend ..
de temperaturen schieten de hoogte in. 
Zalig !! Dit is echt genieten !!

En op deze mooie lentedag kent de 3-daagse De Panne haar start. 
Blijkbaar zijn mijn kleuters mijn plannen (lees ; fietsbanden prikken) nog niet vergeten.
Heb je de banden geprikt, juf ??
Ik kan het echt niet laten dus deel ik mijn nieuwste geheim met de kleuters. 
Kijk eens wat ik heb, een doosje duimspijkers. 😊😊😉
Eén voor één leg ik de duimspijkers in mijn klas.
Mijn kleuters snappen het hele plaatje.
Eentje waarschuwt me : Dat is ook niet eerlijk, juf ! 
Maar ik zet door .. 
Tuurlijk verwittig ik mijn favoriet
en de rest van het peloton laat ik doorrazen over de duimspijkers en dan .. 
een ferme leegloper natuurlijk !
En geloof het of niet, sommigen treden mee in mijn complot ! 

De winnaar van de eerste etappe .. Belgisch Kampioen Philippe Gilbert 

De supportersclub van de Tandemtrappertjes blijft groeien.
Ook Gilles (K3), Tiana (K2) en Alessio (K2) 
hebben zich aangesloten bij onze club. 
Nog even te gaan en we bereiken de kaap van 100 supporters ! 

Op deze mooie dag is er ook nog oudercontact !
Vergeet je afspraak niet ! 

Rode Duivels in actie.. 
Helaas, deze match moeten we missen !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten