vrijdag 24 maart 2017

24 maart 2017


Het weekend staat alweer voor de deur.
En het was een drukke week ..
soms vraag ik me af waarom een dag maar 24 uren telt. 
Ik beken, ik verlang naar de vakantie 
en hoop zo eindelijk wat rust te vinden. 
IJdele hoop weet ik nu al.  
En na de paasvakantie wordt het al niet veel beter .. 
Bijscholingen allerhande, zetelen in de jury voor de GIP van de leerlingen KA,
klassenraden, overgangsgesprekken .. 
Lentefeesten, communies, babyborrels,
verlengde weekends, 1000 kilometer Kom op tegen Kanker 
en ga zo maar door. 

Voorlopig is er dus van enige rust geen sprake.
Er wordt volop gewerkt aan een retro-paasmandje.
Dit weekend bestel ik alles voor het paasontbijt en 
het oudercontact moet ik nog voorbereiden.
Zoals je kan lezen, ook het weekend wordt razend druk !! 


 Omdat het vandaag een stralende dag is, plaats ik de voetbalgoals
en dat vinden onze 'jonge duiveltjes' best fijn.

De K3-tjes weten reeds goed hoe het spel in elkaar zit.
De K2-tjes leren de basisregels aan.
Nathan en Xander (K2) zijn in de war en 
voetballen met hun fietshelm op.
Hilarisch beeld ! 


De doelen worden bezet door een resem keepers.
Geen mens die zo een doel kan scoren ! 
Met 7 man duiken ze het doel in, lastig om te scoren dus. 
Is het toeval of niet .. Jurre geeft een knalschot, 
knal op zijn teergeliefde juf Tania.
Jurre loopt rood aan en kijkt geschrokken toe .. 
'Driesje toch, wat doe je nu ?'  roep ik.
Voila, opgelost ! Ik laat ze maar verder spelen. 
Even later vliegt de schoen van Len door de lucht - 
zijn veters hebben het begeven - zomaar .. stuk gespeeld ! 

Ook de K1-tjes zijn aan zet. Zij oefenen nog wat op traptechniek.
De ballen vliegen alle kanten uit. 
Nabil(die ik ooit Nibali pleegde te noemen 😊) 
heeft de bal op het plein gesjot.
Juf, de bal ligt in de bloemen ! roept hij. 
Ik kijk in het bloemenperk, geen bal te vinden. 
De bal ligt helemaal niet tussen de bloemen maar in het gras.
Maar Nabil heeft - denk ik - mij eens té veel horen zeggen
 'Geen ballen in mijn bloemen hoor !' 


Vrijdag .. Fruitdag .. 

MamaVitamientje komt langs met een lading druiven 
en papa Freddy komt sinaasappelen in partjes verdelen. 
Dank je wel ! 




Tijdens het middagtoezicht loopt een bericht binnen van .. juf Vera .. 
zij heeft vrij op deze mooie en zonnige dag 
en gaat leukweg de E3 Harelbeke meepikken. 
Jammer, ik moet werken !! 😉😉😉
Maar tijdens de namiddagspeeltijd pik ik snel een update van de wedstrijd mee/
 En ik ben niet alleen ..
 De kleuters laten het mooie weer voor wat het is en gaan supporteren !
 Heel leuk en gezellig allemaal ! 
Ieder heeft zijn zegje .. maar uiteindelijk wordt het wachten tot in de finale .. 


De toekomst van Sporza is verzekerd ..
In de Tandem hebben we onze eigen sportjournalisten en -analysten.
Luister maar !

Ik vertrek na school direct huiswaarts en plof 8 kilometer voor het einde in de zetel.
Helemaal klaar om de finale te beleven. 
Het podium .. 
.. kleurt helemaal Belgisch .. 
Mooi zo ! België boven ! 

Uit de kindermond :
Soms vertellen kleuters al eens iets uit de privésfeer.
Eén kleutertje vertelt over hartproblemen en roken .. 
Diezelfde dag gaan de kleuters met juf Stephanie turnen. 
Fien struikelt over de handtas en 
de inhoud van de tas wordt zichtbaar, 
overal liggen spullen verspreid.
Fien heeft een pakje sigaretten ontdekt en spelt meteen juf Stephanie de les : 
Juf Stephanie, dat is heel slecht voor je hartje !! 
Bravo Fien, flink opgelet deze morgen !! 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten