dinsdag 14 maart 2017

14 maart 2017


Het zijn hele drukke dagen voor ons, juffen. 
Reeds vroeg in de ochtend zijn we aan het werk in de kleuterafdeling.
Ik heb het zo druk dat ik vergeet dat ik deze morgen poorttoezicht heb .. 
Sorry voor de wachtenden,
ik was welgeteld enkele seconden te laat op de afspraak ! 



Nu de lente in het land is en de dagen steeds zonniger worden,
kruipen onze Tandemtrappertjes terug op de fiets na een lange winterstop.
Veiligheid voor alles, dachten mijn kleuters .. en gelijk hebben ze ..
een fietshelm geeft de nodige veiligheid (vraag het maar aan het wielerpeloton)





Vandaag lees ik voor uit Dottie's eieren.
En dat boekje is een geschenk van Jarne -grote broer van Thibault- 
die het prentenboek lang geleden cadeau deed aan onze klas.
Thibault is echt trots .. Da's van mijn grote broer ! laat hij aan iedereen horen.

Dottie kip heeft een nest eieren en daar is ze pas echt trots op. 
Ze wil aan iedereen haar eieren laten zien.
Het zijn de mooiste, gladste en meest glanzende eieren die ze ooit gezien heeft. 

Maar op een dag breken haar eieren !! Hoe kan dit ?

Ook mijn kleuters werken vandaag aan het mooiste ei en daar zijn ze een tijdje zoet mee. 




Nadien zullen we het ei versieren.
En dat heeft Nathan echt letterlijk genomen : Kijk juf, mijn ei is reeds mooi versierd !
Ik kan mijn ogen niet geloven, overal heeft hij het ei bewerkt met sierlijke krullen. 
Dit is beslist hét mooiste ei ! 


In de namiddag komt er post binnen in K2.
Afzender : Familie Haubourdin !
Dat is van ons voor jou, juf ! roept Thibault enthousiast.
Nieuwsgierig open ik de briefomslag .. een verjaardagskaart voor de jarige school !! 
Dank je wel aan de familie Haubourdin. Wat een mooie kaart ! 
Ook ik heb al enkele kaartjes verzameld.
Onze opdracht bestaat erin 
om met gans de school 75 meter verjaardagswensen te verzamelen ..

Het is een begin !! 
Wie helpt ons en stopt morgen nog extra kaartjes met fijne wensen in de brievenbus ?
De brievenbus hangt aan de schoolpoort van de kleuterafdeling .. 
Verras ons !!! 
Wij wachten vol ongeduld !!! 

En er is nog post .. 
De ouders van Zoë zullen op de opendeurdag een handje toesteken
en de mama van Julie en Emiel bakt een lekkere appelcake voor het dessertbuffet. 
Dank je wel ! 

En dan was er nog .. 
Tijdens een sanitaire stop plaste een kleuter doodleuk op mijn schoenen. 
Nog nooit meegemaakt ! 
En als je denkt dat mijn collega's enig medeleven vertonen, heb je het mis ! 
Lachen, gieren, brullen .. deden ze.
Bedankt collega's ! 😉


De boog kan niet altijd gespannen staan ! 
En deze stelling nemen we ter harte. 💓💓💓
Tijdens de speeltijd verzamelen de kleuterjuffen in de klas van juf Anne. 
Juf Stephanie (juf LO) speelt met haar I-phone 
en zo krijgt het kleuterteam meteen een nieuwe 'look' aangemeten.




De spanning van de dag hebben we nu wel met zijn allen weggelachen.
En die foto's inspireren me .. 
Het resultaat kan je zien op onze opendeurdag van zaterdag 18 maart. 
Tot dan !!! 
😊

2 opmerkingen:

  1. Lieve Juf Tania... jullie zien er oogverblindend uit..!���� Justine

    BeantwoordenVerwijderen