dinsdag 3 maart 2020

03 maart 2020


Ook vandaag staat 'de handhygiëne' in de kijker ! 
We willen echt het coronavirus voor zijn 😊
Handen wassen is dus de boodschap en dat doen we gezellig samen .. 


 Laat de handzeep maar lekker schuimen .. 
 .. goed naspoelen .. 
 .. en drogen met een papieren zakdoek. 

Het is dinsdag en dus komt juf Cheyenne de kleuters ophalen 
voor 50 minuten puur sportplezier in de Tandem ! 
Juf trekt naar de lerarenkamer en print volop leerplandoelen en weekschema's
- eindelijk lukt het na een periode van inactiviteit online - je kan niet geloven hoe gelukkig ik ben. 
Meteen werk ik verder aan de voorbereiding van de workshop goed-in-je-vel van vrijdag as. 
Die 50 minuten zijn zo om. 

Ik wil enkele foto's doormailen.
Helaas, dit lukt niet meer .. alles moet via 'google drive' weet juf Ilse.
De 'drive' is er maar google drive kan ik maar niet vinden, sakker ik.
Dus is er deze middag -tijdens de middagpauze- 
een korte bijscholing voorzien in de kleutertuin. 
Ik schrijf een gedetaileerd stappenplan
en geloof me, ik ben weer helemaal mee met dit 'google drive'-verhaal. 
Nog even oefenen !
De foto's krijg je over enkele dagen te zien op onze klasblog. 
Waar men gaat langs Vlaamse wegen .. kom je al eens renners tegen 
en zeker deze periode van het jaar. 

Waar rijden renners ? 
Mag elke fietser zomaar de straat op ? 
Hoe ziet een parcours eruit ? Vlak .. steil .. bochtig .. 
Op asfalt of liggen er ook kasseien - ook weleens kinderkopkes' genoemd. 

We besluiten een peloton te schilderen maar eerst werken we aan een straat. 
We zien het groot. Het peloton neemt immers veel plaats in. 
4 grote stukken karton worden ingerold met een laagje asfalt. 



Na Parijs-Roubaix schilderen ze gegarandeerd .. kasseien 😁Wedden ?!

 In de hoeken wordt er druk 'gekoerst' met de miniatuurrenners. 
De weg wordt aangelegd. 
Het lijkt hier wel de Vlaamse Ardennen met zijn 
Oude Kwaremont, de Koppenberg, Taaienberg (ook Boonenberg genoemd), 
Kluisberg, Kruisberg, Kanarieberg, Paterberg, 
de legendarische Muur, de Wolvenberg, de Eikenberg enz. 
Het wordt een lastige wedstrijd voor de ploegen en ik word al moe van ernaar te kijken ! 😁
 Het aftellen is begonnen 5 - 4 - 3 - 2 - 1 .. Heeren vertrekt ! 
Bij het aftellen maakt Ilano een opmerking : Het lijkt op Nieuwjaar, juf ! 😃
Gelijk heeft hij. Ook dan wordt er luid afgeteld ! 

 De renner van Emiel heeft vleugels, hij fiets makkelijk over het parcours heen. 
En zoals in elke wielerwedstrijd ontstaat er een valpartij. 
De gele ploeg heeft zwaar te lijden. 


Morgen komt er een finish bij, staan de volgwagens klaar en zorg ik voor een ziekenwagen 112. 
Ik zoek deze avond nog wat attributen samen voor mijn 'jonge' mecaniciens.
Een fietspomp staat hoog op mijn verlanglijstje 
want mijn bengels willen graag aan de slag met de oude fietsbanden van Niene. 
Benieuwd wie vaardig genoeg is om lucht in de band te krijgen. 
Ik hoop dat niemand met de vraag komt om die banden echt te herstellen
want zo vaardig ben ik ook weer niet 😏 
Leve de gediplomeerde fietshersteller ! 

Na een drukke schooldag volgt nog een pittige personeelsvergadering
over oa 'Het onderwijs van de toekomst !'

Belangrijk bericht voor de ouders : 
Noteer alvast deze datum in jullie agenda 
woensdag 11maart 2020 - Pedagogische Studiedag.
De kleuters hebben een dagje vrij, de juffen keren voor één dag terug naar de schoolbanken. 
Ons programma : 

Ontdek je talent via de Talentenarchipel van het CEGO (voormiddag) 

Apps op de I-pad (namiddag) 



's Avonds is er nog een vergadering over LEVENSLOOP (stichting tegen kanker) 
Het doel : Blijf met je team 24 uren in beweging. 
Hierover krijgen jullie later meer informatie. 
Eén ding staat vast .. 
WIJ  DOEN  MEE op 16 en 17 mei  ! 
Jullie ook ? 



2 opmerkingen:

  1. Juf Tania, Woensdag 11 December 2020, Kijk jij niet wat snel vooruit? Hihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wou jullie alertheid testen .. hahaha ..
      Kleine rechtzetting : pedagogische studiedag 11 maart 2020 ipv 11 december 2020

      Verwijderen