woensdag 25 maart 2020

25 maart 2020

De voorbije week kreeg ik dikwijls de vraag 'Juf, wat doe jij?'
 Elke ochtend stort ik me op de pc, benieuwd naar jullie verhalen, foto's en filmpjes. 
Nadien werk ik met dit materiaal onze klasblog bij. 
Ook de 'online klas' krijgt elke dag een update met een nieuwe werkopdracht voor de kleuters.
Heel af en toe verzin ik een extra opdracht en verstuur die via gimme. 
Gelukkig zijn jullie heel enthousiast en doen jullie mee. 
Gezellig ! 

Maar ook de dagdagelijkse dingen komen aan bod :
Een wandeling naar de bakker,..
Het huis schoonmaken, ..
De was en de plas .. 
Rondjes lopen in de tuin op zoek naar onkruid..
De kippen eten geven .. 
Genieten van de eerste lentezon .. 

En heel af en toe duikt een baaldag op, zoals gisteren..
Ik doe jammer genoeg ook aan 'afbraakwerken'
Zo ben ik er in geslaagd de lat waar het lint van het rolluik in loopt, af te breken.😏
De doe-het-zelf zaken zijn gesloten dus herstel is voorlopig onmogelijk. 
Daar bleef het niet bij.. ik moest dringend om boodschappen.
Ik dacht meteen een voorraadje tandpasta mee te nemen. 
Toen ik thuis kwam, zag ik het .. ik had kleefpasta mee voor een kunstgebit.
Daar ben ik niks mee .. dus terug naar de winkel .. ruilen maar ! 😏
Ik bracht de collega's in onze Whatsapp-groep op de hoogte en die lagen in een deuk.
Misschien kan je met die kleefpasta die lat kleven ! gaf er eentje als tip 😁
Tja, een mens moet creatief zijn in deze tijden - nog niet zo'n slecht idee. 
Misschien probeer ik het !!
En laat mijn pc ook regelmatig kuren hebben - dan weigert die dienst
 en kan ik 
mijn mails niet lezen - 
heropstarten is de enige optie en dan hopen
 dat de verbinding niet opnieuw wordt verbroken.
 Groetjes, juf Tania Xxx



 Welkom in de online klas van juf Tania 

Ook vandaag wacht er een opdracht op jullie. 
Elke week, op woensdag is er een lesje wiskundige initiatie in onze klas. 
En het is woensdag .. dus daar gaan we.. 

Neem een lege eierdoos van 6 eitjes. 
Zoek gekleurd papier en knip van elke kleur 6 eieren
vb 6 blauwe en 6 witte eieren. 
Nu kan je pas echt beginnen. 
Leg 1 gekleurd ei in de eierdoos.. met hoeveel eitjes moet je aanvullen om de doos vol te krijgen ? 
Tel het juiste aantal !
Ga in je werkbundel op zoek naar dit plaatje. 
Knip onderaan de figuren los en pas ze in de juiste eierdoos. 
Kleven en klaar !!  

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten