donderdag 12 maart 2020

12 maart 2020


De koers is (nog steeds) van ons ! 

Ondanks het extreme natte weer van de voorbije weken houden we stand.
Het fietsen zelf staat op een laag pitje.
Van de vrijgekomen tijd maken we gebruik om de techniek rond de fiets te bestuderen. 

Wij zijn echte Belgen en de 3-kleur dragen we in ons hart. 
Wie Belgisch kampioen is, draagt fier de 3-kleur.
De opdracht voor vandaag is niet zo eenvoudig. 
De kleuters krijgen een tekening aangereikt en 2 rietjes.
Die verknippen ze tot de gepaste maat van de fiets. 
Een oefening op metend rekenen dus ! 
En daar zijn mijn kleuters toch een tijdje zoet mee.
Het denkvermogen wordt gestimuleerd maar ook de vaardigheid knippen. 
En het resultaat ? Een perfecte kampioenenfiets.. 















De maatregelen rond het corona-virus worden verder aangehouden. 
Regelmatig handen wassen is en blijft de boodschap. 
Meer kunnen wij echt niet doen .. 




Een lesje LO staat op de planning. 
De kleuters zijn ontzettend druk .. speelt de wind (?) 
Op uitdrukkelijk verzoek vraag ik juf Cheyenne om een stevige sportles te geven
zodat de kleuters hun energie kwijt kunnen. 
Laat ons hopen dat het werkt ! 😁


De ene update na de andere loopt binnen rond de corona-besmetting.
Bij elke mogelijke activiteit op de planning staat NEEN ! 
Ook de kleuters vangen deze signalen op !
Geen sleep-over voor de K3-tjes, 
geen sportweek voor grote broer/zus,
geen bibliotheekbezoek voor onze klas 
en ga zo maar door. 
Ik probeer de kleuters enigszins gerust te stellen.
Wat er komt, weten we niet. Wel dat een virusje ons te pakken wilt krijgen,
is mijn eerlijk antwoord. 
 
Om dat te vermijden hebben we reeds enkele maatregelen ingevoerd. 
Handen grondig wassen, geen knuffels geven,
dagelijks tafels en stoelen ontsmetten, 
schakelaars en deurklinken worden ook ontsmet
hoesten doen we in onze elleboog,.. maar toch .. 
de media maar ook (groot)ouders zijn terecht ongerust
maar wat met onze kinderen ? Onderschat ze niet ! 

Dit gesprek ontstaat in onze klas !

Ik wil zo graag een dikke knuffel van je, juf ! vraagt Nonah.
Neen Nonah, dit is heel gevaarlijk ! zegt een andere kleuter. 
Mijn mama zegt dat je geen knuffels meer geven mag. 

Ik bedenk snel een oplossing ! 
Weet je, wij geven elkaar een lange-afstandsknuffel.
Zo gezegd zo gedaan ! 
En ons Nonah is weer tevreden. 

Tot plots een kleuter vertelt over papa die in Duitsland is. 
Is dit voor mijn papa ook gevaarlijk ? 
Eerlijkheidshalve geef ik toe dat 'virusje' ook in Duitsland ronddwaalt 
maar evengoed in Italië en Spanje. 
Oh neen .. En Sinterklaas dan ? 
Hij is al heel oud en woont in Spanje, reageert de kleuter. 
Maar ook nu heb ik een oplossing om de kleuters gerust te stellen.. 
Ik telefoneer de Sint deze avond nog en vertel hem hoe je 'zeephandjes' maakt
en zo 'virusje' wandelen stuurt. 😉 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten