maandag 23 maart 2020

23 maart 2020


You've got mail ! 


Axelle mist haar juf en klasgenootjes !

en dan volgt dit .. 
Hoe mooi is dit ?! 💖 
Zeer mooi, Axelle ! 

Ook ik mis jullie allemaal ! 
Laat vlug iets van jullie horen.
En heb je net als Axelle een liedje met een oproep/boodschap ? 
Zing het in en stuur alles naar mijn mailadres. 
Juf Tania  

Niene weer haar dagen ook mooi in te vullen en bakt cake !

 Lieve juf, ( ik dicteer mijn mama een briefje) 
Ik heb mijn best gedaan om alle werkjes te doen.
Ik heb met mama een restaurant gemaakt en versierd. 

Juf Tania, jij bent mijn vriend, maar ik kan je nu niet meer zien. 
Tot snel, 
Niene
Mama voegt nog een stukje aan dit bericht toe.. 
Niene begint jullie nu wel erg te missen.
We zagen Emiel gisteren toen we gingen fietsen en dit was toch een lichtpuntje.

We probeerden vandaag het huis op te fleuren.
We bakten cake en deze serveren we deze avond in ons geïmproviseerd restaurant als dessert.  

Gezelligheid troef ten huize van Niene, lijkt me. 
En voor deze avond .. smakelijk !  

Ook Emiel stuurt een mailtje : 
Dag juf Tania, 
Hopelijk  hebt u ook genoten van het stralend weekend.
Wij beginnen een beetje aan de lenteschoonmaak maar tussendoor

maken we wat tijd om te genieten. 
Aperitieven,wandelen, picknicken, fietsen, buiten spelen..
 Vandaag terug het versje geoefend met woord en beeld, cijfers inoefenen
 en de fietsen in orde gesteld om een ritje te maken.
Nu weet Emiel toch al iets over fietsen hé 😉
 En hij heeft ervan genoten !! 
Groetjes en tot binnenkort. 
Emiel 

Emiel en Leonie vergeten de gezondheidswerkers niet. 
Stipt om 20.00 uur tekenden ze present voor een hartelijk applaus voor deze helden.  


Welkom in de online klas 

Zoek in je werkbundel dit plaatje en neem er een set kleurpotloden bij

Deze kippen leggen overal eieren ! 
Luister naar de zinnen die mama/papa voorlezen.
Ze vertellen je in welke kleur je de kippen moet kleuren.
Wie is een krak in gericht luisteren ? 
Wie kent al de kleuren nog ?  
Veel plezier !

Zoals in elk thema leren we een versje maar ook een liedje.
Ga snel naar deze link 
https://youtu.be/OEsNLYkniVQ

"Gele stippen op een ei" (het eierlied) 
Memoriseer tekst en melodie van het lied en zing.
Extra :
Maak jij ook een kleurrijk ei ? 
Neem een blad papier en teken een ei. 
Knip het ei uit met een schaar ( opgelet ; vleugeltjes dicht)  en volg dus het lijntje. 
Kies twee kleuren, eentje om de stippen in te kleuren 
het andere gebruik je om het ei op te vullen. 
Mama/papa werken het ei af met een kleurrijke strik.  
Pas de tekst van het lied aan met de kleuren die jij gebruikte. 
En zingen maar ! 

Oproep .. oproep .. oproep .. oproep .. 
Sommige kleuters heb ik nog niet gehoord - 
Geef ook jij een teken van leven ?!? 
Dat zou echt fijn zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten