zondag 1 maart 2020

29 februari 2020


29 februari 2020 .. een extra dag in 2020 !
Het komt maar eens om de 4 jaar voor want het is een schrikkeljaar. 

Maar 29 februari 2020 kondigt ook de start van het nieuwe wielerseizoen aan.
De omloop het nieuwsblad - vroegere Omloop het Volk - is toe aan zijn 75ste editie. 
Dit wil en kan ik niet missen.
Een stevige wandeling door het Citadelpark brengt me aan 't Kuipke in Gent,
'the place to be' voor al wie wielergek is 😀 



Op zoek naar wielertalent dan maar .. 
Op mijn weg naar de ploegbussen zie ik enkele renners .. 
Wout Van Aert - Tiesj Bennoot - Oliver Naessen - Philippe Gilbert -
Zdenek Stybar - Iljo Keisse .. zelfs Sep Van Marcke knikt vriendelijk 'goeiedag' 
Binnen in 't Kuipke is het ambiance troef en de ploegen worden er voorgesteld
met de nodige kwinkslagen. 
 Tiesj Bennoot
 Oliver Naessen
 Philippe Gilbert
Iljo Keisse vlamt er snel vandoor .. 


Helaas loop ik de ploegvoorstelling mis van mijn favoriete ploeg 'Quick Step'
Ik ben in onderhandeling met de promotiedienst van het nieuwsblad.. 
met succes ! .. 

De start wordt gegeven.. het peloton vertrekt door weer en wind .. 
het is zo'n dag waarvoor het woord 'Flandrien' is uitgevonden ! 



Brief aan de ouders : 

De koers is van ons, bloklettert een krant .. maar ook van de Tandemtrappertjes natuurlijk. 
Met de opening van het nieuwe wielerseizoen, stappen ook de Tandemtrappertjes terug op de fiets. 
Fietsen vraagt heel wat vaardigheden en motorische competenties.
Evenwicht houden, snelheid maken, stuurvaardigheid oefenen, op 2 wielen racen enz. 
Tijd om mijn 'kleine Flandriens' klaar te stomen voor een heerlijk seizoen op de fiets. 

Wij openen meteen ook een fietsatelier waar hopelijk druk gesleuteld zal worden aan de fiets.
Wij zoeken : Sportkranten - wielergids - rennerstruitjes - drinkbussen -
fietsonderdelen - fietsbellen - fietspompen -
oude versleten fietsbanden (binnenband) - bouten en moeren .. 
Kortom, alle onderdelen die de focus op techniek kan verruimen.
Wie helpt ons ? 

Sportieve groeten, 
Juf Tania 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten