zondag 8 maart 2020

09 maart 2020




Op 6 maart was Emilia jarig ! 
Omdat het talentendag was, vieren we vandaag haar verjaardag 
.. met een verjaardagsboek 
.. en met lekkere koekjes 


Even later worden we opgeschrikt door een laaghangende helikopter boven het schooldomein.
Toch even een kijkje nemen wat er aan de hand is. 
Best indrukwekkend, zo'n groot toestel. 

Wat staat er te gebeuren ? 
Defensie organiseert van 16 tem 20 maart een grootscheepse militaire oefening in het Meetjesland.
Liefst 400 militairen van verschillende Belgische eenheden maar 
ook buitenlandse troepen  zullen actief zijn in de ruime regio. 
Gedurende de oefeningen zullen er militaire voertuigen rondrijden en zijn er ook 
Belgische helikopters en een C 130 te zien. 

Wij zijn helemaal op de hoogte ! 

Het coronavirus gooit roet in het eten.
Hadden we nu eens een leuk thema, dan lassen de organisatoren van de wielerwedstrijden 
 één voor één de wedstrijden af. 
Jammer, .. maar net zoals de renners laat ik het niet aan mijn hart komen. 
Dus toon ik deze morgen de nieuwste activiteit van de renners.
"Quarantainerenners boksen hilarische dansvideo in mekaar"
De kleuters gieren het uit !
Ramon Sinkeldam en Arnaud Démare tonen hoe 10 dagen quarantaine in Abu Dhabi 
een creatief moment oplevert. Ze hebben de 'moves'
Gaan wij nu ook beginnen dansen ? vraagt er een kleuter. 
Wie weet ! Met juf Tania weet je nooit hé 😁
Ook de K2-tjes hebben een creatief moment. 
Zij gaan aan de slag met houtskool en tekenen prachtige portretten. 
O wat ben ik fier op mijn kleuters. Dit doen ze voortreffelijk ! 
Kijk zelf en geniet !












Maandag .. dus loop ik een uurtje refter. 
Iedereen wordt op zijn/haar wenken bediend, borden worden gevuld en verdeeld, 
brooddozen worden opengemaakt en gecontroleerd, 
Wie nog een extra bord wil, krijgt een extra portie,
en op het einde wordt de maaltijd doorgespoeld met een glas water. 
Alleen is er vandaag nog een extra-snoeten-poets-beurt ! 
Wie intekende voor een warme maaltijd, kreeg rode kool voorgeschoteld. 
De snoeten zijn niet om aan te zien .. waar zijn die snoet-poets-doekjes ? 

Een snelle hap en we zijn alweer op weg naar CC de Herbakker. 
Toneelvoorstelling  'Fragile'
 Een woordeloze voorstelling van het Frans gezelschap Le clan des songes.
De avonturen van een klein mannetje wiens reis over één lijn loopt. 

Het doet me denken aan 'la Linea' 
Benieuwd ? Online vind je de tekenfilms terug ! 

De voorstelling zit erop. 
Het Franse gezelschap vraagt mijn mening.
Ik kan het niet laten ! 
In mijn beste Frans zeg ik : Formidable, formidable ! 
Het gezelschap blinkt in hun vel.
Ik zing stilletjes verder : tu es formidable, nous etions formidable  
Juf Ilse kan het bijna niet geloven : 
Zing jij nu echt het liedje van Stromae ? 
Goed gehoord, collega ! 
Iedereen tevreden ! 😁 😁 😁

Op de terugweg naar school stel ik een stevig wandeltempo in. 
De kleuters kennen mijn kuren en volgen me werkelijk overal. 
In het parkje neem ik bewust de verkeerde afslag. 
We verstoppen ons voor de groep die nog aan komt gestapt. 
Juf Ilse voelt een 'paniekaanval' opkomen. 
Juf Tania, waar zit je nu weer ? 
Wie dacht dat kleuters kunnen zwijgen .. mis .. hier zit ze ! 

Belangrijk .. belangrijk .. belangrijk .. 
Zoals jullie weten hebben wij een online communicatiemiddel 'Gimme' 
Bij een laatste controle blijken nog heel wat ouders op 'inactief' te staan. 
Gelieve te activeren willen jullie de laatste, belangrijke nieuwtjes te ontvangen. 

Vergeet je reservatie maaltijden niet ! 
Deze moeten binnen zijn .. 10 maart laatste dag ! 

Neem ook eens een kijkje op 6 maart - foto's talentendag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten