maandag 16 maart 2020

16 maart 2020


De school ligt er vandaag troosteloos bij. 
Niks is zoals het zou moeten zijn : 
Geen grapjes en grollen,
 geen kwebbelende kleuters, 
geen gezellige praatjes, 
een lege klas.

Alweer is het een dag vol updates.
De directeur kiest voor een briefing in open lucht. 
De aanwezige kleuters spelen buiten onder een stralende lentezon. 
En ik kies ervoor om de schooltuin eens flink aan te pakken.
Want geloof het of niet .. zelfs in tijden van corona blijft het onkruid zich snel verspreiden.  
Emiel brengt me zelfs een kort bezoekje op veilige afstand. Tof !

Op maandag loop ik traditioneel refter, zo ook vandaag. 
Volgens de richtlijnen kies ik voor een refter in openlucht .. 
refter ten tijde van corona, nog nooit meegemaakt.
Ook de komende dagen is er opvang voorzien voor ouders die actief zijn in de zorgsector 
en geen andere mogelijkheid tot opvang hebben. 
De kleuterjuffen hebben een beurtrol -
 na één dag op school 
word ik op vrijdag opnieuw op school verwacht tenzij er nieuwe richtlijnen komen.  

Ik mis mijn kleuters, 
ik mis de activiteit in mijn klasje,
ik mis onze praatjes .. 
Gelukkig krijg ik online enkele nieuwtjes toegestuurd.

Het eerste bericht komt van guitige Arthur 😀




Ook Noah stuurt nog een mailtje .. 

Dag lieve juf, 
Bedankt voor je berichtje ! 
Vandaag heb ik samen met mijn zussen video's gemaakt, op de tablet gespeeld, 
buiten gespeeld en met papa om brood geweest.
Arthur heeft me ook een berichtje gestuurd want we missen elkaar wel. 
Groetjes, 
Noah  







En Emiel heeft ook nog iets te vertellen ..


Dag juf Tania,
Ik heb me nog niet verveeld - 
huiswerk maken met zus, een kamp bouwen, 
lieveheersbeestjes zoeken, blikken omgooien .. 
Vele groetjes van Emiel 





Dank je wel voor al deze leuke, soms grappige berichtjes. 
Zorg goed voor elkaar en hopelijk tot gauw ! 
Juf Tania 

4 opmerkingen:

  1. amai juf Tania jij hebt je waarschijnlijk ook al erg geamuseerd bij het filmen van Rikki die een gat in de lucht sprong , hahahahahaha....
    Vind het echt super ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wanneer stuur jij je foto ? Jij zou toch ook een gat in de lucht springen ? :-)

      Verwijderen