donderdag 26 maart 2020

26 maart 2020


Corona of niet, er moet permanentie zijn op school voorde kinderen
wiens ouders gezondheidswerker zijn. 
Dus worden de leerkrachten beurtelings opgeroepen om deze permanentie te ondersteunen. 
Juf Muriel en ik zijn van dienst .. 
Wat me deze ochtend mateloos stoort zijn de vele molshopen in de schooltuin. 
Misschien moet ik wel een Maggie De Block-uitspraak doen en dus spreek ik de mollen toe 
'Blijf in uw kot en ik meen het hé !'
Wie weet houden de mollen er zich aan 😉
 De eerste kinderen melden zich aan.
Omdat het nog frisjes is, spelen ze in een hoekje van de speelzaal, in een andere hoek werkt juf Muriel en in nog een andere hoek ben ik aan de slag. 
Genoeg afstand houden, voldoende handhygiëne toepassen en hopen dat alles veilig blijft. 
De zon schijnt en even later kunnen we naar buiten. Het is warm genoeg om te genieten van deze mooie dag en ik heb zo een ideetje om de kleuters op te vrolijken .. daar gaan we .. 
Enkele foto's nemen en de volgende opdracht (lees ; verwerking) is voor juf Ilse. 
Binnenkort zien jullie het resultaat van deze actie ! 




 Verder wordt er hard gewerkt aan een nieuwe werkbundel 
die vanaf vandaag af te halen is in de kleutertuin.
Voor de veiligheid van iedereen vragen wij de kleutertuin niet binnen te stappen .. 
afhaaldienst aan de deur dus.

Ook de inventaris maak ik op en 
meteen weet ik welke materialen we voor het nieuwe schooljaar moeten bestellen. 
 Het konijn van juf Ilse heeft nood aan een knuffel,
vers water en een (extra) portie eten. 
Juf Ilse zal schrikken - als het konijn alles oppeuzelt wordt het vast een Vlaamse Reus 
(Zoek maar eens op hoe dat beestje eruit ziet 😁)
Gisteren maakte ik deze boodschap en lanceerde meteen een oproep.
En jawel, er komt beweging .. de Eikelstraat ziet er meteen een pak vrolijker uit. 
Onder het motto 'de Tandem kleurt je dag !' vragen we iedereen op een wit doek een kleurrijke tekening te maken.
Maak je doek stevig vast met touwtjes en hopelijk als ik volgende week ergens op permanentie komt, 
kleurt de Tandem alle kleuren van de regenboog.

 


  En toch .. de Tandem ligt er verlaten bij. 
Af en toe loopt er eens een kleuter langs om te wuiven of 
we slaan een veilig-afstandspraatje aan de schoolpoort.
Het is duidelijk - we missen elkaar ! 
Via de klasblog en mail proberen we contact te houden met elkaar. 
Op het einde van de dag loopt er een bericht binnen. 
Noursin (K3) en Aseel (K2), twee van onze kleuters zijn overgeplaatst naar een ander opvangcentrum.
Zij keren na deze corona-periode dus niet meer terug naar onze school. 

Het gaat jullie goed !



En dan loopt deze nog binnen .. 
Dag juf Tania,
Vandaag hebben we eerst huiswerkjes gemaakt, nadien hebben we samen kunnen schilderen.
Maar niet te vergeten, lenteschoonmaak van mijn 'alsofhuis'.
Mijn fiets en brommer gingen door de eigen ontworpen carwash en klaar ! 

Het buitenspeelgoed .. daar kan geen virusje meer aan.
Nonah maakt zich wel zorgen, 

vandaag belde ze papa op zijn werk om te vragen of alles zeker ok was. 
 Hier hebben we vooral genoten van het mooie weertje 
want die vitamientjes zijn momenteel broodnodig. 
PS : 'de vuurlijm'  is inderdaad de lijm waarmee juf haar 'stylo' aan de bank kleefde. 
Lieve groetjes en hou je gezond ! 

Dank je Nonah voor je lief berichtje. Xxx



Klik op deze link en ontmoet Arthur .. heerlijk om te zien ! 
Als je hier niet vrolijk van wordt dan weet ik het niet meer. 
Bedankt Arthur Xxx 
https://youtu.be/R7aKXQakvlQ 

Precies om 20.00 uur - voor de helden van de zorgverlening ! 


Wij hoorden Emiel fluiten tot bij ons thuis, hopelijk hoorde Emiel ons ook. 
Het was leuk jou te zien vandaag, juf. 
Niene 

Het is inderdaad fijn te zien dat het goed met jullie gaat. Juf Tania 


Belangrijk bericht .. belangrijk bericht .. 

Deze (Paas)kip liep de schooltuin in op zoek naar paasmandjes om paaseieren in te verstoppen. 
Helaas, ze heeft helemaal niks gevonden.
Waar kan ze nu haar eitjes kwijt ? 
Helpen jullie de kip ? Maak een leuk paasmandje .. laat je fantasie de vrije loop en 
zet het op 12 april ergens bij je thuis..wie weet ligt er een lekker paaseitje in 😉

Klik op deze link .. veel kijkplezier !

https://youtu.be/jfZb06WB-n4  

Stuur je juf een foto van je creatie ??  

Het mooiste van de dag : 
 Oliver Naesen fietst hartje op training - voor de helden van de zorgverlening💖

Als je het mij vraagt, een mooi gebaar ! 

7 opmerkingen:

  1. Zo'n mooie spandoeken aan de school!
    Juf Tania...mollen kan je niet tegenhouden...die doen gewoon hun zin...
    Het konijn ziet er gezond uit!
    En jullie tuin op school ...dit komt ook in orde ! juf Tania : 'puik werk'
    Zorg goed voor jezelf en de medemens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan maar proberen de mollen op andere gedachten te brengen nietwaar ?!
      De schooltuin is een pareltje. Nu we wat meer tijd hebben, krijgt onkruid geen kans. Elk sprietje dat de kop opsteekt, trek ik genadeloos uit.

      Verwijderen
  2. Ohh...vergeten..van je beste vriendin natuurlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar welke mooie kip loopt er bij jullie op school rond...
    Ze ziet er nog 'kiplekker' uit!
    Houden zo!
    Inderdaad....wat een gemis....die kleine ukkepukken...rond ons benen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lach maar ! Volgens mijn collega ben ik goed gek maar jullie kennen mijn lijfspreuk hé : Gek zijn is gezond !

      Verwijderen